Különös együttműködésbe fogott a brit luxuscég a kínai tech vállalattal

2020.07.31. 19:43

Az ikonikus brit luxusmárka, a Burberry együttműködést kötött a kínai Tencenttel, hogy a közösségi média révén "luxus üzleti interakciókat" alakítsanak ki. A vállalat pénteken nyitotta meg első „közösségi kiskereskedelmi üzletét" a kínai Sencsenben – írja a BBC.

A Burberry az egész kínai üzlethálózatára kiterjesztené a koncepciót. A sencseni partnerség az első lépés abban, hogy a kínai innovatív cég mutassa be a brit divatipari céget a kínai vásárlóknak, mivel a vállalat vásárlóerejének 40 százalékát a kínai vevők adják.

IllusztrációForrás: Getty Images/Christian Vierig

Ez megváltoztatja az ügyfelekkel való kapcsolattartást" – nyilatkozta Marco Gobbetti, a Burberry vezérigazgatója.

A Tencent WeChat közösségi üzenetküldő platformja nagy szerepet játszik az új ügyfélélmény kialakításában, mivel az applikációt több mint egymilliárdan töltötték le az országban.

A WeChat program lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy feltárják az exkluzív tartalmakat és a személyre szabott élményeket, amiket megoszthatnak a közösségi média hálózatain. Továbbá az összes terméket QR-kóddal látták el, amit beolvasva elérhetőek a termékinformációk is.

Ez egy egyedülálló hely a teszteléshez és tanuláshoz, valamint az innovációk kipróbálásához, amit ezután ki lehet terjeszteni a kínai Burberry hálózat többi részére is" – tette hozzá Gobbetti.

IllusztrációForrás: AFP/Sputnik/Natalia Seliverstova

A kiskereskedelmi elemzők dicsérték a vállalat "hibridüzlet" kezdeményezését, amivel ötvözi az online és a hagyományos vásárlást.

Shaun Rein, egy kínai piackutató csoporttól elmondta, hogy a brit divatipari vállalat megelőzte vetélytársait, és megértette a közösségi média és az e-kereskedelem fontosságát a kínai fogyasztók körében.

A luxusmárkák növelik jelenlétüket az ázsiai országban, mivel a koronavírus-járvány következtében a kínai vásárlók nem tudtak elutazni az európai és amerikai üzletekbe, hogy drága bevásárlóutakon vegyenek részt.

Siddharth Pathak, a Kearney menedzsment tanácsadó cég partnere elmondta, hogy Kína a legjobb hely a digitális és közösségi média, valamit a luxusholmik kiskereskedelmi jelenlétének növeléséhez.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: