Az 1950-es években az európai márkák sok mindent megtettek azért, hogy sikert érjenek el az Egyesült Államokban. Míg a Mercedes sikeresen lépett be a piacra, addig a BMW egyik döntése, azaz az 507-es modell gyártása annyira rosszul sült el, hogy a vállalat majdnem csődbe ment. Az autó ma a gyűjtők egyik kedvencének számít a limitált darabszám miatt.

Napjainkban a BMW 507-es az autógyűjtők egyik legkedveltebb darabja. A Barokk Angyalként is ismert modell karosszériáját Albrecht von Goertz tervezte, V8-as motor hajtja, és mindössze 254 darabot adtak el belőle 1956 és 1959 között.

Emiatt ma a kocsi rendkívül drága, és több millió dollárt is fizetnek érte - írja a CNBC.

A BMW 507Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Sven Hoppe

Minek köszönhető az alacsony darabszám?

Az 1950-es években egy Max Hoffman nevű amerikai kereskedő foglalkozott a Mercedes és a BMW autók importálásával az Egyesült Államokban. Az 1950-es évek elején az országban óriási siker volt a Mercedes-Benz 300 SL modellje, azonban a BMW-nek nem volt a kategóriában még ismert autója.

Mercedes 300 SLForrás: Mercedes-Benz

Emiatt Hoffman meggyőzte a BMW-t, hogy gyártson le egy az 501-es és 502-es modellhez hasonló, kétajtós luxus sportkocsit. Ez lett a BMW 507-es.

Ritkaságnak számít a modellForrás: AFP/Eric Feferberg

A BMW 1956-ban mutatta be a 3,2 literes, V8-as motorral felszerelt modelljét, amelynek végsebessége 209 km/óra volt. A korai modellek 150, a későbbiek 160 lóerősek voltak.

A BMW 507 műszerfalaForrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Sven Hoppe

Az eredeti tervek szerint Hoffman évente 5000 darab ilyen autót szeretett volna értékesíteni 5000 dolláros áron. Viszonyításképp érdemes megemlíteni, hogy a Mercedes 300 SL ára 6000 dollár volt akkoriban.

(Megjegyzés: inflációval számolva ez mai árfolyamon 48 ezer dollárnak, azaz 14 millió forintnak felel meg.)

Azonban az autó gyártási költsége igen magas volt, 9-10 ezer dollár körül alakult. Mivel az autó eladásai csalódást keltők voltak, és minden egyes darabon sokat bukott a gyártó, így 1959-ben leállították a gyártást. Pedig a BMW 507-et olyan hírességek vették meg, mint Elvis Presley, Fred Astaire, III. Rainier monacói herceg, vagy John Surtees Forma-1-es világbajnok.

Korábban az Origo itt gyűjtötte össze az 50-es évek legszebb sportkocsijait:

Szavazzon, melyik legendás sportkocsit állítaná a garázsába!

Szokatlan módon az 1954-es Torinói Autószalonon nem négyajtós limuzinként, hanem szépséges kupéként (Sprint) mutatkozott be először a Giulietta, méghozzá a törzsgyár helyett Bertone-gyártásból. Igazi műremek volt 1,3-as, két vezérműtengelyes, 80 (sőt, Veloce-kivitelben 90) lóerős motorja. Hamar kiderült, hogy pálya- és raliversenyzésre is kiváló a könnyű kupé, később tovább szálkásított Zagato-változata, sőt, futurisztikus-áramvonalas Sprint Speciale leszármazottja is készült.

Az 507-es a BMW-t gazdaságilag a padlóra küldte, 1959-ben egy hajszálon múlott, hogy a régi rivális, a Mercedes-Benz nem szerzi meg a gyárat,ugyanis Herbert Quandt, iparmágnás és részvénytulajdonos segített a vállalatnak.

A BMW a 60-as években újra nyereséges lett az utcai autóinak köszönhetően.

Egy 1956-os BMW 507-esForrás: hemis.fr via AFP/MATTES René / hemis.fr/Mattes René / Hemis.Fr

Napjainkban, mivel igen kevés ilyen autó létezik, a BMW 507 a gyűjtők egyik kedvence lett. Februárban a Sotheby's árverésén egy 1958-as 507-est 1,996 millió fontért (nagyjából 683 millió forint) vettek meg, míg John Surtees 1957-es évjáratú BMW-je 2018 júliusában 3,8 millió fontért (1,44 milliárd forintért) kelt el egy árverésen.