Mutatjuk, melyik vonalakon utazhat a legújabb IC+ vasúti kocsikon!

Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Budapest, 2020. február 13. A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön. MTI/Balogh Zoltán
Vágólapra másolva!
2020. augusztus 2-től újabb három IC+ közlekedik a szombathelyi és a zalaegerszegi vasútvonalon. A húsz nemzetközi vonalra gyártott új IC+ kocsival együtt, így már harmincnégy új járművel találkozhatnak a vasúttársaság utasai. A MÁV kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban.
Vágólapra másolva!

Mindegyik kocsi a sikeres álló- és emelt sebességű futópróba, valamint az utasok nélküli próbaüzem után kapja meg a hatósági engedélyt, és állhat forgalomba. Most az új széria 12., 13. és 14. kocsija együtt teljesítette a próbáit, így együtt is indultak útnak.

Az első belföldi IC+ kocsik a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban közlekednek.

A MÁV saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsijának beltéri képe Forrás: MTI/Balogh Zoltán

A Balatonnál is utazhatnak az utasok az új kocsikon a nyár folyamán, amelyek az Aranypart/Ezüstpart expresszvonatokon (Sátoraljaújhely/Záhony-Balatonszentgyörgy) és a Kék Hullám gyorsvonatokon is közlekednek.

A déli parton a többcélú teres 2. osztályú kocsikon, az északi parton termes 2. osztályú kocsikon utazhatunk.

Augusztus közepétől Zalaegerszeg és Szombathely után már a Kelet-Magyarország megyeszékhelyeit érintő, Nyíregyházára közlekedő InterCity-ken is találkozhatnak az utasok az addigra elkészülő újabb kocsikkal.

Az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity-kocsi forgalomba állását követően tavaly augusztusban kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása is.

Az új kocsik kormányzati és vállalati források felhasználásával a MÁV-START Szolnoki Járműjavítójában készülnek. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsit és 35 első és prémium osztályú járművet gyártanak.

Az új generációs InterCity kocsik számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését, további megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi vasúti szolgáltatásba.