Idén indul a legolcsóbb elektromos autó tömeggyártása

Zetta City Module 1, elektromos autó
Vágólapra másolva!
Az idei év második felében beindulhat az első orosz elektromos autó, a Zetta tömeggyártása, miután a koronavírus-járvány miatt módosítani kellett az eredeti ütemtervet.
Vágólapra másolva!

Még ebben az évben megkezdődhet az első orosz elektromos autó, a Zetta tömeggyártása Togliattiban – a város egyébként az orosz autóipar egyik központja. Az autót először a hazai piacra gyártják majd, de az eredeti üzleti terv szerint később exportálnák is a járművet – mondta Denis Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszter.

Manturov hozzátette, az előkészítési folyamat 70 százaléka már kész van, és a várakozás szerint már idén lezárulhat a procedúra, és megindulhat a termelés.

A Zetta gyártója korábban úgy számolt, hogy ebben az évben csupán 10 járművet gyártanak le, de 2021-re már 2000 autóval terveznek.

A gyár egyébként évi 15 000 darabos kapacitásra képes.

Mindez pedig igen fontos mérföldkő lesz az orosz autóipar számára, mivel a Zetta lesz az első teljesen elektromos hazai gyártású jármű, amely elérhető lesz a nagyközönség számára is.

A halasztások után idén már legördülhet a gyártósorról az első Zetta Forrás: Zetta

A helyi média szerint a legolcsóbb konfiguráció 45.000 rubelbe (nagyjából 6000 dollár, közel 2 millió forint) kerül majd. Ezzel várhatóan a Zetta lesz a világ legolcsóbb elektromos autója. Az olcsóbb modellek 200 kilométert, míg a drágábbak 500 kilométert tudnak majd megtenni egy töltéssel.

Az orosz vásárlók azonban elég mérsékelten érdeklődnek az elektromos autók iránt, legalábbis a világtrendekkel összevetve.

Tavaly mindösszesen 300 darab új elektromos autót adtak el az orosz piacon.

A nagyvárosokban nagyobb az érdeklődés, míg a kisebb településeken inkább használtautókat vesznek a vásárlók.

A csekély érdeklődés hátterében részben az állhat, hogy az elektromos járművek relatíve drágának számítanak. Másrészt pedig az országban egyelőre hiányzik a megfelelően kiépített töltési infrastruktúra. Éppen ezért az elektromosautó-piac egyelőre csak a sűrűn lakott nagyvárosokra koncentrálódik, ahol rendelkezésre állnak a működtetésükhöz szükséges infrastrukturális feltételek.