Négy éven át összesen 31 milliárd forintért javíthatja és fiatalíthatja a Dunakeszi Járműjavító a MÁV-Start Zrt. 403 vasúti személykocsiját egy most kapott megbízás alapján.

A MÁV-Start Zrt. kilencvenmillió eurós, 31 milliárd forintos megbízást adott a Dunakeszi Járműjavítónak (DJJ), amely az 50-50 százalékos magyar–orosz ellenőrzésű TMH Hungary Invest Zrt. tulajdonában áll. A hírt az orosz tulajdonostárs, a Transmashholding International AG információja alapján tette közzé a Railway Gazette.

A járműjavítónak a 90 millió euróból négy éven át kell gondoskodnia az állami személyszállító vasúttársaság 403 vasúti kocsijának karbantartásáról és modernizációjáról - írja a Világgazdaság.

A 403 kocsiból 263 belföldi síneken fut, 140 pedig nemzetközieken. A vagonokból 194-nek a szokásos, ütemezett karbantartásokon kell átesnie, 209-nek viszont többek között felújítják a belsejét, új, automata ajtókat, ledes világítást és USB-csatlakozókat kap.

IllusztrációForrás: MTI/Mészáros János

A TMH Hungary az oroszországi Transzmasholding vasúti járműgyártó említett leányvállalata mellett a budapesti Magyar Vagon Zrt. befektetési társaság kezében van. A TMH Hungary ez év júniusában vette meg az MNV Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től a járműjavítót, első lépésben azzal a céllal, hogy a cég dunakeszi telephelyén készüljön el az a 680 vasúti kocsi, amelyet – további 620 vagonnal együtt – az egyiptomi állami vasúttársaság rendelt meg 2018-ban a TMH-tól. Az ügylet kapcsán június elején Wein András, a DJJ ügyvezető igazgatója azt nyilatkozta a Világgazdaságnak, hogy novemberben kigördülhet a társaság telephelyéről az első egyiptomi megbízásra készült vasúti személykocsi.

Magyarországra azonban nemcsak ezeknek az ára, hanem a teljes, 1300 kocsis tételért járó, több mint egymilliárd euró folyik majd be, mivel a Transmashholding Hungary Kft. a fővállalkozó.