Az elmúlt időszakban a világon mindenütt megugrott az online társkeresés

Tinder app like SQUARE FORMAT
Tinder: 2,4 millió dolláros bevétel naponta
Vágólapra másolva!
A járvány az ismerkedésre is hatással volt, és a személyes találkozások csökkenésével hirtelen nagyon népszerűek lettek az online párkeresésben utazó alkalmazások. Ez pedig a vállalati eredményeken is meglátszott.
Vágólapra másolva!

Erős bevétel- és profitnövekedésről számolt be az idei második negyedévre a Match Group, amely olyan népszerű társkereső alkalmazásokat üzemeltet, mint a Tinder, a Match.com vagy az OKCupid.

A járvány miatt ugyanis világszerte megugrott a párkereső applikációk népszerűsége, ahogy az emberek nem tudtak személyesen ismerkedni

– írja a MarketWatch.

A kedvező eredményt követően egyébként a Match Group részvénye 4 százalékot emelkedett a zárás utáni kereskedés során (miután 2,6 százalékos mínuszban fejezte be a rendes kereskedést). Később a papír 0,6 százalék körüli pluszban nyugodott meg.

Mindazonáltal a vállalat vezérigazgatója általában is optimista az alkalmazások jövőjével kapcsolatban. Shar Dubey kiemelte, az applikációik egy fontos emberi igényt elégítenek ki, és ez az igény tartósan velünk marad, a járványtól és a fogyasztói trendektől (például az alkalmazáson belüli fizetési hajlandóságtól) függetlenül is.

Hirtelen megnőtt a társkereső applikációk népszerűsége Forrás: Thinkstock

A cég összesen 103,1 millió dollárnyi profitot ért el a második negyedévben, ami egy részvényre 0,51 dolláros nyereséget jelentett. A bevétel ezzel párhuzamosan 555,5 millió dollár volt. Egy évvel korábban az egy részvényre jutó nyereség még csak 0,45 dollár, a bevétel pedig 498 millió dollár volt. Ráadásul a negyedéves eredmény sokkal jobb lett a cég által három hónappal ezelőtt vártnál. Az elemzők egyébként 0,45 dolláros részvényenkénti profitot és 520,3 milliós bevételt vártak – derül ki a FactSet összesítéséből.

A harmadik negyedévre a menedzsment legalább 600 millió dolláros bevételre számít, ami meghaladja a FactSet 563 milliós elemzői konszenzusát.

A vállalat eközben az elmúlt időszakban elkezdte tesztelni a videós ismerkedések lehetőségét is az alkalmazásaival, ami erősen hozzájárult a bevételek növekedéséhez. A Match átlagos fizető felhasználóinak száma pedig a negyedévben megütötte a 10 milliós szintet, ami 11 százalékos növekedés volt a tavalyi év azonos időszakához képest. Az elemzők 9,88 millióra számítottak.

A vállalat számára igen jól jött a mostani kedvező eredmény, mivel a Match nemrég komoly változásokon ment keresztül. Június végével ugyanis leváltak a korábbi anyacégről (IAC/Interactive Corp). A társaság emellett idén nevezte ki Dubey-t vezérigazgatónak, a múlt héten pedig a Tinder is új vezetőt kapott.