Így lehet óriási üzletet csinálni világhírű rocksztárok dalaival

Debbie Harry, Chris Stein, Blondie
LONDON, ENGLAND - OCTOBER 18: Debbie Harry and Chris Stein pose at The V&A on October 18, 2019 in London, England. (Photo by Dave J Hogan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Újfajta üzletág hódít a zeneiparban. Ennek egyik friss példája, hogy a Blondie zenekar legnagyobb sikerei mögött álló dalszerző páros – Debbie Harry és Chris Stein – eladta a szerzeményeik utáni jogdíjakra való jogosultságot egy külön erre a célra specializálódott befektetési alapnak.
Vágólapra másolva!

A megállapodás alapján

197 daluk, köztük a Heart of glass és a Rapture jogdíjai a jövőben már a Hipgnosis Songs Fundhoz vándorolnak.

A vételárat nem hozták nyilvánosságra – írja a bbc.com.

Debbie Harry és Chris Stein 2020-ban Forrás: Getty Images/Dave J Hogan

A befektetési alapot - amely a rockzene egy veteránja, Merck Mercuriadis ötlete nyomán született meg azzal a céllal, hogy a zenei jogdíjakból származó üzleti lehetőségeket lovagolja meg - 2018 nyarán a londoni tőzsdére is bevezették. Ezt megelőzően Mercuriadis többek között Beyoncé, az Iron Maiden, Elton John és a Guns N' Roses menedzsere volt.

A Blondie zenekar 1976-ban (balról jobbra): Gary Valentine, Chris Stein, Debbie Harry, Jimmy Destri és Clem Burke, Forrás: WireImage/Chris Walter

Úgy gondolja, hogy

a könnyűzenei szerzemények ugyanolyan befektetési lehetőséget kínálnak, mint az arany vagy az olaj.

Viszont amennyire csak lehet, próbálják csökkenteni a befektetési kockázatokat, ezért új dalokkal nem foglalkoznak, csak a régi, már sikert aratott slágerekkel, amelyek bevétele elég pontosan tervezhető. Természetes módon arra törekszenek, hogy minél jobban menedzseljék ezeket a szerzeményeket.

A hét elején jelentették be azt is, hogy megszerezték Barry Manilow több mint 900 dalának a jogdíjait. Összességében pedig már 1 milliárd dollár feletti értékben gyűjtöttek össze szerzői jogdíjakat a befektetési alapjukban.