A hajó védelmére bérelték fel, helyette eltérítette azt

bulk carrier, teherhajó, hajó, hordozó
(200523) -- TANGSHAN, May 23, 2020 (Xinhua) -- Aerial photo taken on May 22, 2020 shows a bulk carrier loading cargoes at a newly built coal berth of Caofeidian Port in Tangshan, north China's Hebei Province. Caofeidian Port's coal berth is a coal discharging project in north China and its construction will be carried out in phases. The first part of the project's Phase Three has been put into use with an expected annual throughput of 50 million tonnes. (Xinhua/Yang Shiyao)
Vágólapra másolva!
Még csak néhány részlet látott napvilágot arról a meghökkentő tengeri incidensről, mely a források szerint még a múlt hónap végén történt: egy elégedetlen biztonsági őr három napig fogva tartotta egy teherhajó legénységét, és ez idő alatt gyakorlatilag ő volt egyedül a hatalmas jármű ura.
Vágólapra másolva!

Alig néhány részletet árult el a tőzsdén is jegyzett Eagle Bulk nevű, tengeri teherszállítással foglalkozó nagyvállalat arról az esetről, ami a Jaeger nevű, ömlesztett árut szállító hajójukon még július végén történt. Eszerint a hatalmas jármű az Indiai-óceánon haladt a Vörös-tenger irányába, fedélzetén három fegyveres biztonsági őrrel. Az őröket az iparági ajánlásoknak megfelelően, a magas biztonsági kockázatot jelentő térségen való áthaladás miatt bérelte fel a hajóüzemeltető.

null

null

A protokoll szerint a fedélzeten tartózkodó őrök a fegyereiket a kapitánynak adják át, ha azokra épp nincs szükségük.

A háromból az egyik őr azonban ezt egy alkalommal nem tette meg, hanem magánál tartva azt, átvette a hajó irányítását, és lényegében eltérítette azt.

A jármű azután már nem haladt tovább a tervezett ütemben és a legénységnek azt kellett tennie, amit a fegyveres őr mondott - tájékoztatott a cég.

Kiderült, hogy a biztonsági őr végső elkeseredettségében tette, amit tett. Kiderült ugyanis, hogy az a magán biztonsági szolgáltató, amely őt alkalmazta, már hónapok óta nem folyósította fizetését, így a férfi a túszejtéssel akarta kikényszeríteni elmaradt bérét. Azt szerette volna elérni, hogy járandósága mellett, kompenzációt is kapjon a késői kifizetésért.

Az ügy sok részlete még nem tisztázott, az Eagle Bulk nem is tagadta, hogy törekedtek arra, a nyilvánosság ne értesüljön addig a hajón történekről, amíg az események le nem zárulnak.

A cégnél közölték, tengerbiztonsági szakértők is azt tanácsolták nekik, a közvéleményt addig ne tájékoztassák az esetről, amíg az meg nem oldódik.

Erre végül három nap után került sor, amikor az őr hajlandó volt átadni fegyverét, és a hajó folytathatta útját az eredeti útvonalon.

A vállalatnál kiemelték, hogy a fegyveres őr nem okozott senkinek semmilyen sérülést, és nem viselkedett erőszakosan a legénység egyetlen tagjával szemben sem, sőt, folyamatos volt a kapcsolattartás a hajó és a hatóságok, illetve a legénység tagjai és azok családtagjai között. A másik két biztonsági őr nem vett részt társuk akciójában.

A hajót üzemeltető cég elismerését fejezte ki a kapitánynak és a legénység tagjainak, mert az események alatt megőrizték higgadtságukat, így miután az őr hajlandó volt átadni fegyverét, a hajó folytathatta útját. A vállalat ugyanakkor további részleteket egyelőre nem akar nyilvánosságra hozni a kínos ügyről.