Lízingelhető elektromosautó-akkumulátorokat kínál egy kínai cég

akkumulátor
Nissan fuses pioneering electric innovation and ProPILOT technology to create the new Nissan LEAF: the most advanced electric vehicle for the masses
Vágólapra másolva!
A kínai Octillion Power Systems, amely elektromos járművek akkumulátorainak gyártásával foglalkozik, akkumulátor-lízing programot indított, melynek keretében bérbeadják az akkumulátorokat a flottát üzemeltetőknek.
Vágólapra másolva!

A program keretében a résztvevő flottaüzemeltetők ötéves időtartamra vásárolhatnak akkumulátorokat előzetes fizetés nélkül. A vevőket jelentkezési sorrendben szolgálják ki.

A programmal azt támogatják, hogy a gépjárműflották üzemeltetői készen álljanak a belsőégésű motorokkal hajtott járművekről átváltani az elektromos járművekre.

A demonstrációs program során adatokat gyűjtenek az akkumulátorok használatáról, azok élettartamáról, amelyekkel értékelik majd magát a programot is. Ez a lehetőség segítheti majd azokat a piaci szereplőket is, amelyek hajlandóak lennének akkumulátor lízinget nyújtani, ám aggodalmaik vannak az akkumulátortechnológiával kapcsolatban.

Az elektromosautó-akkumulátorokkal kapcsolatos félelmekre ad választ a kínai Octillion Power Systems cég kísérleti akkumulátor-lízing konstrukciója (a kép illusztráció) Forrás: Nissan

Egy 2019-es felmérés során megkérdezték az új járművek vásárlóit, hogy miért vonakodnak elektromos gépjárművet venni. A leggyakoribb válaszok között szerepelt az egy töltéssel elérhető rövidebb úthossz, a magasabb ár, a töltési infrastruktúra szűkössége, valamint az újrahasznosítás és az akkumulátorok ártalmatlanításának kérdése. A lízingprogram ezekre a problémákra kísérel meg választ találni.

A lízinggel az akkumulátor - és így a gépjármű - átvételkor fizetendő költsége jelentősen csökken, ezzel pedig a jármű a legtöbb esetben olcsóbbá válik,

hiszen a bérleti díj beépítése a gépjármű árába időben eltolja a költségek egy részének a kifizetését, amivel a flották általános üzemeltetési költségei is csökkennek. Sok flotta esetében egy út jellemző távolsága 150-250 kilométer, amely lehetővé teszi az ezen útvonalakhoz igazított, hatékony méretű és árú akkumulátorok gyártását.

Egy 6-7 éves, szokásos lízingprogramban pedig a flottaüzemeltető a futamidő végén kicserélheti majd a használt akkumulátort egy újra.