A török TOGG online sajtótájékoztatót tartott, amelyen megerősítették, hogy a TOGG márkanév megmarad, sőt, az értékesítést kiterjesztik egész Európára, azon belül főként Franciaországra és Olaszországra, de a kontinensen Németország lesz az értékesítés elsődleges célpiaca.

A cég vezérigazgatója a videokonferencián elmondta, hogy megtartják a TOGG márkanevet, bár ez az év elején még nem volt egyértelmű. A cég elektromos járműveinek célpiaca pedig 2022-re Európa lesz. Ennek előkészítése céljából a TOGG márkát regisztrálták az Európai Unióban, az Egyesült Államokban, Kínában, Oroszországban, Kanadában, Dél-Koreában, Japánban és Azerbajdzsánban.

A cég jelenleg 180 alkalmazottat foglalkoztat, akiknek többsége mérnök. Az alkalmazottak száma az év végére várhatóan eléri a 275-öt, a gyár megnyitása után pedig fokozatosan 4300 főre növekszik majd. A női alkalmazottak száma meghaladja a 30 százalékot. Az első jármű várhatóan 2022 utolsó negyedében gördül le az összeszerelő szalagról, melynek termelési kapacitása évi 175 ezer jármű lesz.

A kapacitáskihasználás a termelés kezdetén 51 százalékos lesz, míg 2025-re eléri majd a 68 százalékot.

A TOGG török e-autó képeForrás: Anadolu Agency via AFP/Rasid Necati Aslim

A vezérigazgató nem közölt célárat az elektromos gépjárművekre, csak annyit mondott, hogy biztosan versenyképes árat kínálnak majd. 2030-ra az új létesítményben összesen egymillió járművet gyártanak majd le öt különböző modellből, amelyek mindegyike elektromos lesz. Eddig több mint 700 millió török lírát (körülbelül 28 milliárd forintot) fektettek be a TOGG kutatásába és fejlesztésébe.

A gyár összesen 1,2 millió négyzetméteren terül majd el. Ebből a gyártóüzem, amelyet 2021 harmadik negyedévében fejeznek be, 230 ezer négyzetméteres lesz.

Forrás: Hurriyet.de