Ugyan a Facebook Pay létezéséről kevesen tudnak, a szolgáltatás már több országban elérhető és gyakorlatilag ugyanúgy működik, mint az összes többi hasonló fizetési megoldás, a vállalat viszont abban reménykedik, hogy egyre több felhasználó fogja használni, így egy WeChathez hasonló ökoszisztéma jön létre, vagyis a felhasználó gyakorlatilag mindent elintézhet a Facebookon keresztül anélkül, hogy kilépne az alkalmazásból.

A Facebooktól egyáltalán nem áll távol más vállalatok sikeres funkcióinak és újításainak koppintása. Ezt a taktikát előszeretettel alkalmazza a közösségi oldal, néha azért, hogy meggyengítsék a konkurenciát, máskor pedig azért, hogy olcsóbban fel tudják vásárolni azt.

A Facebook most egy olyan közösségi élményt próbál megalkotni, amelyet a Tencent a WeChat alkalmazással már létrehozott Kínában. Ennek lényege, hogy egy alkalmazáson belül a felhasználók gyakorlatilag mindent elintézhetnek. A WeChaten az üzenetküldés mellett többek között taxit lehet rendelni, adót bevallani, fizetni az üzletekben és újságot olvasni.

IllusztrációForrás: AFP/Anadolu Agency/Ali Balikci

Mark Zuckerberg alkalmazása ugyan még nem ért el erre a szintre, de a Facebook így is folyamatosan bővül. Egyre nagyobb hangsúlyt kap az online piactér, a Facebook Gaming, amelyen keresztül streamereket lehet nézni, de már egy ideje tervbe van véve egy randizós, Tinderre hasonlító funkció integrálása is.

A WeChat egyik legfontosabb része az érintésmentes fizetés, amely piacvezető Kínában. A Facebook valami hasonlót szeretne elérni a Facebook Pay terjeszkedésével, erre a célra pedig Facebook Financial néven külön részleget is létrehoztak, amelyet David Marcus, a Messenger korábbi igazgatója fog vezetni.