Augusztus 13-tól Zalaegerszeg és Szombathely után már a Kelet-Magyarország megyeszékhelyeit érintő, Nyíregyházára közlekedő kör InterCity járatokon is találkozhatnak a vasúton közlekedők az új IC+ kocsikkal. Első alkalommal két – összesen pedig 20 – új IC+ kocsi közlekedik majd a szabolcsi megyeszékhelyet érintve.

A MÁV kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban.

Új IC+ kocsik álltak forgalombaForrás: Trifonov Éva

A kocsik a sikeres álló- és emelt sebességű futópróba, valamint az utasok nélküli próbaüzem után kapják meg a hatósági engedélyt, és állhatnak forgalomba. A hetven darabos széria 12 kocsija a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban közlekedik.

Nyáron a Balaton északi és déli partján az Aranypart/Ezüstpart expresszvonatokon és a Kék Hullám gyorsvonatokon is megtalálhatóak az IC+ kocsik.

Augusztus 13-tól a Nyugati pályaudvar és Nyíregyháza között közlekedő, valamint a Záhonyig járó Bereg és Rétköz InterCity-ken utazhatnak a közlekedők IC+ kocsikban.

Az IC-járatok Nyíregyházáig Zugló, Kőbánya-Kispest, Ferihegy, Cegléd, Szolnok, Püspökladány, Hajdúszoboszló és Debrecen állomásokon állnak meg. A záhonyi InterCity-kre Nyíregyháza és Záhony között csak Kisvárdán lehet fel és leszállni - emeli ki közleményében a vasúttársaság.

Sajtótájékoztató az egyik IC+ kocsibanForrás: Trifonov Éva

A Tokaj és Nyíregyháza között közlekedő új IC+ kocsiban tartott sajtótájékoztatón Dr. Ulrich Attila, Nyíregyháza alpolgármestere elmondta: „Egy modern városnak, amely az utóbbi években látványosan fejlődött, olyan kiszolgáló infrastruktúrára is szüksége van, amely az ide látogatókat is megelégedettséggel tölti el. Egyik ilyen fontos infrastruktúra a közlekedési infrastruktúra, ezen belül is a vonatközlekedés. A most bemutatott vagonok méltán mutatják országunk, és városunk fejlődésének helyes irányát is."

Az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity-kocsi forgalomba állását követően tavaly augusztusban kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása. Az új kocsik kormányzati és vállalati források felhasználásával a MÁV-START Szolnoki Járműjavítójában készülnek. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsit és 35 első és prémium osztályú járművet gyártanak.

Az új generációs InterCity-k számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését, további megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi vasúti szolgáltatásba.

Dr. Vinnai Győző, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: „A modern, minden igényt kielégítő IC+ kocsik beállítása a Budapest-Nyíregyháza vonalon jelzi, hogy a kormány és a MÁV számára kiemelkedően fontos Kelet-Magyarország fejlesztése. Térségünk számára pedig üzenetértékű, hogy Nyíregyháza és környéke európai módon, kényelmesen és gyorsan elérhető lesz vonaton. Ez a turizmus fellendülését is elősegítheti Tokaj és Nyíregyháza térségében."

A kocsik belső tereForrás: Trifonov Éva

Dr. Kormányos László, a MÁV-START Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese hozzátette: „Az első osztályú kocsik gyártása és a vezérlőkocsi, amelyből a szerelvény mozdonnyal ellentétes végéről lehet vezetni a vonatot, tervezése is már megkezdődött. Prémium és első osztályú szakasszal, büfével ellátott kocsik fogják a térséget szolgálni. A másodosztályú többcélú teres kocsikból összesen 20 közlekedik majd a területen. Az elsőosztályú kocsik várhatóan 2021-ben állnak forgalomba" - tette hozzá.