A brit Tesco bejelentése szerint, további 16 ezer munkahelyet hoznak létre a járvány alatt megnövekedett online értékesítés kiszolgálására, írja a Reuters.

A legnagyobb angliai kiskereskedelmi vállalat további 16 ezerrel növeli alkalmazottai számát, mert a koronavírus-járvány miatti lezárások oly mértékben növelték meg online értékesítését, hogy annak kiszolgálása nagyobb létszámú munkaerőt igényel.

Különösen fontos, hogy a bejelentés szerint ez állandó, nem pedig rövid távú szerződéssel betölthető pozíciókat jelent, illetve beletartoznak meglévő rövid idejű szerződések határozatlan időtartamúvá alakításai is.

A brit Guardian cikke ez utóbbit emeli ki: eszerint valójában arról van szó, hogy a cég a járvány miatt felvett 16 ezer fős kiegészítő létszámú munkaerőt véglegesíti.

A vállalat közlése szerint, mindez 10 ezer előkészítő-válogató munkatársat jelent, akik az online rendelésekkel foglalkoznak majd, és 3 ezer gépjárművezetőt a szállítások teljesítéséhez. Továbbá növelik a logisztikai központokban és a hagyományos egységekben dolgozó munkatársak számát is.

IllusztrációForrás: AFP/Justin Tallis

Hasonló lépésekről számolt be a brit Tesco két nagy, német hátterű kihívója a kiskereskedelmi szegmensben: az Aldi a múlt hónapban 1200, a Lidl 1000 új munkavállaló felvételét jelentette be az idei év hátralévő részére. Egyben közölték, új üzleteket is nyitnak majd.

Az Ahold Delhaize NV, amely komplett szupermarket-hálózatokat üzemeltet az USA-ban és Európában, szintén nagy bővítésről számolt be: a vállalat már a második negyedévben 45 ezerrel növelte alkalmazottainak globális számát.