Szeptemberben már teljesen talpra állhat a kínai légi közlekedés

Kína, koronavírus, Vuhan, Wuhan
Chinese passengers are checked body temperature by staffs wearing mask and rubber glove at the Spring Airlines check-in counter to board an airplane bound for Wuhan at Haneda International Airport in Tokyo on January 31, 2020. The number of the patients who have been infected with a new coronavirus has reached to 9,692 and the death toll has been confirmed over 213 so far as of January 31th in China. ( The Yomiuri Shimbun )
Vágólapra másolva!
A kínai légi közlekedés folyamatosan áll helyre a februári leállások óta. Noha a nemzetközi közlekedés még gyengélkedik, az országon belül már a jövő hónapban teljesen talpra állhat a szektor.
Vágólapra másolva!

Ebben a hónapban a kínai reptereken tapasztalt hazai forgalom már a 2019-es szint 86 százalékát érte el – derül ki a ForwardKeys számaiból. A jelenlegi tendencia pedig arra utal, hogy az országban a belföldi légi forgalom szeptemberben már teljesen talpra is állhat.

Február közepére a koronavírus-járvány miatt a kínai járatok többségét törölték, azonban mára a szektor fokozatosan tért vissza korábbi szintre,

a foglalások pedig már elérték a korábbi szint 98 százalékát.

A kínai belföldi közlekedés hamarosan visszaállhat a járvány előtti szintre Forrás: AFP/Greg Baker

Az elemzés szerint pedig szeptemberre már megtörténhet a belső forgalom teljes helyreállása, elsősorban a járvány kordában tartásának, illetve az agresszív árcsökkentéseknek köszönhetően. A legtöbb kínai légitársaság ugyanis komoly kedvezményekkel igyekszik felpörgetni a forgalmat, különösen az egyetemi hallgatók körében.

Noha a kínai belföldi turizmus egésze egyre jobban teljesít, még jól látszik, hogy egyes helyeken továbbra is komoly lemaradásban van az iparág.

A Pekingbe irányuló utazások száma ugyanis még mindig csak 24,8 százaléka a 2019 azonos időszakában mért szinthez képest.

Ezzel párhuzamosan az iparági elemzések sokkal pesszimistábbak a nemzetközi légiközlekedés talpra állásával kapcsolatban. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) jelenleg úgy számol, hogy a globális utasszám 2024-re térhet csak vissza a járvány előtti szintre, egy évvel később, mint korábban gondolták.