Az AirAsia alapítója, Tony Fernandes egy olyan applikáció fejlesztésén dolgozik, amely Ázsia következő szuperalkalmazása lehet, felvéve a versenyt olyan óriásokkal, mint a WeChat.

Meglepő helyről kaphatnak új versenytársat az ázsiai technológiai óriások. Egy légitársaság, az AirAsia alapítója ugyanis bejelentette, olyan szuperalkalmazást fejleszt, amely kihívást jelentene olyan, jól ismert applikációk számára, mint a szingapúri Grab, az indonéz GoJek vagy a kínai WeChat. Az úgynevezett szuperalkalmazások sajátosságai, hogy több különböző funkciót olvasztanak magukba, mint például az üzenetküldés, a vásárlás, a szórakozás vagy az utazás.

Tony Fernandes a BBC-nek nyilatkozva jelezte, az elmúlt időszakot arra használta, hogy jelentősen fölfejlessze cégének BigPay nevű fizetési platformját. Az innovációra pedig nagy szüksége is van a vállalatnak. A járvány miatt ugyanis új jövedelemforrásokat kellett keresnie, ahogy a légiközlekedés befagyott, a cégnek pedig el kellett bocsátania a dolgozóinak 30 százalékát.

Tony Fernandes, az AirAsia alapítójaForrás: AFP/Carl de Souza

A szuperalkalmazás ötletét az is támogatja, hogy az AirAsia már ma is több mint 60 millió felhasználóval rendelkezik, ami igen erős kiindulási pont. Fernandes kiemelte, az AirAsia mindig is digitális vállalat volt, és az elsők között voltak, akik online is elkezdtek jegyeket értékesíteni.

Az AirAsia számára azonban nem ez volna az első olyan próbálkozás, amely túlmutat a légiközlekedésen. Amellett, hogy Fernandes maga többségi részvényese az angol Queen's Park Rangers futballklubnak, cége tavaly indította be a saját lemezkiadó vállalatát RedRecords néven – szövetségben a Universal Music-kal. A cél az, hogy olyan délkelet-ázsiai sztárokat fedezzenek föl, akik vonzók lehetnek a nyugati közönség számára is.