Az Aliexpress, és anyacége, az Alibaba a koronavírus alatt is pörgött. A kínai kereskedelmi óriás folytatja a terjeszkedést Európában, melynek célja, hogy nagy riválisát, a piacvezető Amazont utolérje. Ezért az európaiakkal is el akarja hitetni, hogy közelebb állnak hozzájuk, melyhez európai influencerekkel is leszerződnek.

Az egyik, elektromos kerékpárokat áruló kínai kereskedő, He Chong azt nyilatkozta, hogy májusban az eladásai 1600 százalékkal nőttek az előző évhez képest. Európában az AliExpressen meghirdetett bringáit úgy viszik, mint a cukrot. Éjt nappallá téve dolgoznak azon, hogy a német, olasz, spanyol és francia vevőiket kiszolgálják.

Az üzlet annak ellenére pörög, hogy a kiszállítási idő egy hónap.

Az Alibaba az idei második negyedévben mintegy 30 százalékos növekedést produkált a tavalyi évhez képest, bevételeinek 87 százaléka, 21 milliárd dollár a kereskedelmi értékesítésből származik.

Az Alibaba számára jelentős kihívás utolérni a globális piacvezető Amazont. Ennek első számú oka, hogy az Alibaba esetében 93 százalékban belföldi forgalomban kelnek el a portékái, holott az alapító Jack Ma terveiben a 2025-ös év már a fele-fele arányról szólna.

Persze ezért tenni is kell.

Az Alibaba elkezdte a terjeszkedést Európában, influencerekkel és rövidebb szállítási idővel növelnék a vonzerejüketForrás: Imaginechina via AFP/Stringer - Imaginechina/Stringer

Amit elkezdtek, az a kiszállítási idők rövidítése. Augusztus derekán elindult az első repülőjáratuk, amely azután, hogy Kínában felszáll, már csak két helyen áll meg. Madridban és abban a belga Liége-ben, ahol az Alibaba első nagy európai logisztikai központja is helyet kap majd. A terv az, hogy kontinensünkön a szállítási időket lassacskán leszorítsák először 10, majd 3 nap alá.

Emellett influencereket kérnek fel a termékek népszerűsítésére, méghozzá egy egész marketing hadsereget képezve belőlük:

2021-ig világszerte mintegy 100 ezer influenszerrel kötnének szerződést.  

A megbízott tartalomgyártók Youtube-on, Facebook-on, Instagramon, TikTok-on és más népszerű netes platformokon fogják reklámozni az AliExpress-t és a portálon megjelenő márkákat. Az influenszerek segíthetnek eloszlatni azt a tévhitet is, hogy az AliExpressen csak kínai termékeket lehet kapni.

Azzal a kínai cégnél is tisztában vannak, hogy a fejlett e-kereskedelmi piacokra nagyon nehéz betörni, ezért az Egyesült Királyság vagy Németország helyett inkább Olaszországban, Spanyolországban vagy épp Lengyelországban akarnak előretörni. Utóbbi országban az Alibaba már el is kezdte toborozni az influenszereket.

A terjeszkedésbe persze beleszólhat az amerikai-kínai kereskedelmi háború is, bár az eddigi intézkedések nem érintették még az Alibabát.

Forrás: Növekedés.hu