Fürjes Balázs: A HÉV-szerelvények átlagéletkora 44 év

csepeli HÉV fa felsővezeték H7-es HÉV HÉV HÉV megálló KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY KRESZ-tábla lombosfa MXA típusú szerelvény NÖVÉNY sín TÁRGY víztorony
A következő két hétvégén pótlóbuszok közlekednek majd a csepeli HÉV (H7) vonalán.
Vágólapra másolva!
A HÉV-szerelvények átlagos életkora 44 év, a legöregebb kocsi pedig 54 éves - mondta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára csütörtökön a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
Vágólapra másolva!

A műsorban arról beszéltek, hogy megújul és bővül a HÉV-hálózat, és 54 korszerű szerelvény is érkezik 2025-ig. Fürjes Balázs azt mondta,

a kormány három világos cél alapján fejleszti folyamatosan Budapest közlekedését: szeretnék, ha az utazók gyorsabban és kényelmesebben, minimális átszállással jutnának el céljukhoz. Emellett arra törekszenek, hogy kevesebb dugó legyen a fővárosban és a bevezető úthálózaton, és váljon tisztábbá a levegő, illetve klímabaráttá a közlekedés.

A HÉV-felújításról közölte, megindult a közbeszerzés, és három tervezési szerződést már meg is kötöttek.

A fejlesztés keretében a csepeli és a ráckevei HÉV-et a föld alatt meghosszabbítják a Kálvin térig, hogy összekapcsolódhasson a metróhálózattal.

A csepeli HÉV vonala Forrás: MTI/Faludi Imre

A hosszabb távú fejlesztési tervek között szerepel, hogy az északi és déli HÉV-vonalakat összekötik egy Duna alatti alagúttal - tette hozzá.

Beszélt arról is, hogy a HÉV-fejlesztési részletes kiviteli tervek 2023-ra készülnek el, a tervezési és kiviteli tendereket nyílt, uniós eljáráson bonyolítják le. A HÉV-pályákkal és a megállókkal együtt az irányítási és az utastájékoztatási rendszer is megújul, valamint kapcsolódási pontok létesülnek a vasúti közlekedéssel 2027-ig.

- fűzte hozzá Fürjes Balázs.