Javában folynak az M30-as gyorsforgalmi út kivitelezési munkálatai. A projekt jelentősége elsősorban abban rejlik, hogy a Via Carpathia közlekedési folyosó fontos hiányzó részét hozza létre. Megépülése után ugyanis teljessé válik észak-déli irányban a Kassa-Miskolc-Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi útvonal, így Kassától Nagyváradig lehet majd négy sávon autózni.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. M30-ason zajló beruházása több szempontból is jelentős. Egyrészt kivezeti Miskolctól az országhatárig az M30-as gyorsforgalmi utat, amely eddig az M3-as autópálya és Miskolc között biztosított kapcsolatot. Másrészt a Via Carpathia közlekedési folyosó fontos hiányzó részét hozza létre.

Megépülése után ugyanis teljessé válik észak-déli irányban a Kassa-Miskolc-Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi útvonal az M30-as, M3-as, M35-ös által, valamint a nemrég átadott nagykereki M4-es szakasz által.

Folyamatosan zajlanak a Miskolc és Kassa négysávos összeköttetését megteremtő M30-as gyorsforgalmi út kivitelezési munkálataiForrás: magyarepitok.hu/Nagy Mihály

A Miskolc és Kassa négysávos összeköttetését megteremtő M30-as gyorsforgalmi úton 22,1 kilométeres szakaszt kivitelez a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. Encs, illetve Tornyosnémeti között. Ez a projekt a fejlesztés legészakibb részét képezi. A Magyar Építők információi szerint ezen a szakaszon a nagy tömegű földmunkák már 80 százalékos készültségi állapotban vannak, és több helyen is a CKt beton alapréteg építését megelőző védőréteg készítés zajlik.

Az 56,7 kilométeres Miskolc-Tornyosnémeti szakaszt három részre bontva kivitelezik. A Duna Aszfalt és a Hódút munkálatai mellett a másik két részprojekt keretében az első 10,4 kilométeres szakaszt Miskolc és Szikszó között a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG konzorciuma építi meg, míg a 24,2 kilométeres második szakaszt Szikszótól Encsig a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. alakítja ki.

IllusztrációForrás: magyarepitok.hu/Nagy Mihály

A Magyar Építők cikke arról is beszámol, hogy az Encs-Tornyosnémeti szakaszon a földmunkák ütemét jelentősen befolyásolja a műtárgyak építése. A 15 darab pályahídhoz kapcsolódó rázárások (elő- és háttöltések) nagy része még hiányzik, de az ősz folyamán elkészülnek. A földmunkákat össze kell hangolni a támfalak építésével, valamint a 3-as főút forgalomtereléseivel.

Fontos körülmény, hogy az M30-as szóban forgó szakaszának nyomvonala mintegy 9,5 kilométeren ráfűződik a 3-as főútra, emiatt jelentős forgalomterelések vannak érvényben, és továbbiak várhatóak.

IllusztrációForrás: magyarepitok.hu/Nagy Mihály

A hidak közül három még az alépítményi munkáknál tart, várható gerendabeemelés ezeken a helyeken novemberben lesz. A többi hídon a legtöbb helyen már a pályalemez is fent van. 

Folytatódik az autópályák építése Magyarországon

Az idén lezáruló beruházásoknak köszönhetően Eger és Sopron négysávos úton lesz elérhető, az M0-tól Abonyig elkészül az M4. Kiépül a második sztrádakapcsolat Románia felé, az autósok birtokba vehetik az új komáromi Duna-hidat is. A kormány a fenntartható gazdasági növekedés alapfeltételeként kezeli a magas szolgáltatási színvonalú közlekedési hálózatok fenntartását, folyamatos bővítését - hangsúlyozza az Informatikai és Technológiai Minisztérium közleménye.

A kivitelező idén a CKt beton alapréteg 80-85 százalékát tervezi elkészíteni, hogy a tél folyamán, amennyiben megfelelő időjárási körülmények vannak, az aszfaltozás folyamatosan haladhasson. 2021-re tervezik a kopóréteg teljes kiépítését, valamint a hidak és a fennmaradó szakaszok teljes pályaszerkezetének megépítését.