Hamarosan elkészül a Tesla sanghaji gyára

CHINA-SHANGHAI-TESLA-GIGAFACTORY-MODEL Y (CN) cn jt
(200107) -- SHANGHAI, Jan. 7, 2020 (Xinhua) -- Photo taken on Jan. 7, 2020 shows China-produced sedans at Tesla's gigafactory in Shanghai, east China. U.S. electric carmaker Tesla officially launched its China-made Model Y program in its Shanghai gigafactory Tuesday, one year after the company broke ground on its first overseas plant. The first batch of China-produced Model 3 sedans was also delivered to its non-employee customers at an opening ceremony for the program. (Xinhua/Ding Ting)
Vágólapra másolva!
Kínai jelentések szerint a Tesla befejezte sanghaji gyára bővítésének fő szakaszait. A fejlesztés, amely megkönnyíti a Model Y gyártását, várhatóan októberben vagy novemberben fejeződik be. Ezzel a Model Y gyártása már az idén megkezdődhet Kínában, szemben a korábbi tervekkel, melyek 2021 első negyedévéről szóltak.
Vágólapra másolva!

A Tesla az év elején megkezdte a Gigafactory 3 bővítését, és most a jelentések szerint a főépület és az egyes létesítmények építési munkálatai hamarosan be is fejeződnek. A belső munkálatokkal már majdnem elkészültek, így az első tesztelések is megkezdődtek.

A Kínában gyártott Model Y két változata előzetesen már megvásárolható a gyártó kínai honlapján.

A nagyobb távot megtenni képes változat ára jelenleg 488 ezer jüan, ami nagyjából 21,6 millió forintnak felel meg. A nagyobb teljesítményű - cserébe kisebb hatótávolságú - változat 535 ezer jüanba (mintegy 23,8 millió forintba) kerül. Az értékesítés kezdetének 2021-et jelöli meg a gyártó.

A Model 3 gyártása 2019 októberében kezdődött meg Sanghajban. Az első járműveket december végén, Elon Musk jelenlétében adták át az alkalmazottaknak, januárban pedig megkezdődött a szállítás az ügyfeleknek is. A gyártás megkezdése és a szállítások között így körülbelül tíz hét telt el, kérdés, hogy mennyi lesz ez az idő most a Model Y esetében.

A Tesla Model 3 gyártósora a kínai gyárban - az elektromosautó-gyártó még idén megkezdheti az új Model Y gyártását is Sanghajban Forrás: XINHUA via AFP/Xinhua News Agency/Ding Ting

Időközben a Tesla befejezte a tavaly szeptember 1-jén bejelentett tőkeemelést. Az elektromos autógyártó ötmilliárd dollárhoz jutott új részvények kibocsátásával.

Ezt befektetik a jelenleg futó, a Tesla növekedését célzó projektekbe.

A Giga Shanghai bővítése mellett ezek közé tartozik a brandenburgi Gigafactory 4 és a texasi Cybertruck Gigafactory építése is. Fejlesztik a Roadrunner akkumulátor projektet is, amelynek részleteiről a Tesla a régóta várt szeptember 22-i "akkumulátornapon" fog további tájékoztatást adni.

A Tesla a tőkeemeléshez kihasználta az árfolyam egy hónapos emelkedését is, mellyel a tőzsdei érték időközben rekordszintre emelkedett. Azóta azonban a Tesla részvényárfolyama zuhanásba fogott, és 20 százalékkal alacsonyabb árfolyamon állapodott meg. Ennek oka az volt, hogy a Teslát - meglepetésre - nem vették fel az S&P500 részvényindexbe, helyette alacsonyabb piaci értékű, de kiszámíthatóbb negyedéves nyereséget produkáló társaságokat vettek fel. Az elemzők azonban nem értenek egyet abban, hogy a Tesla részvények zuhanása egy természetes korrekció volt-e, vagy a technológiai részvények általános esésével függött össze, hiszen az Amazon, a Facebook, a Netflix és a Google anyavállalata, az Alphabet is veszteségeket szenvedett.

Egy dolog mindenesetre biztos: a Tesla a 20 százalék körüli veszteséggel megközelítőleg 80 milliárd dollár (kötülbelül 24 ezer milliárd forint) piaci értéket veszített. Egyedül Elon Musk részvényei mintegy 16 milliárd dollár (közel 5 ezer milliárd forint) értékű veszteséget szenvedtek el a zuhanással.

Forrás: Electrive.com