Az Alibaba sajtóközleménye szerint az új gyárat az egyik leányvállalatuk, a Xunxu Digital Technology fogja irányítani és elsősorban szépségipari cégekkel működnek majd együtt, Kiemelték, hogy az e-kereskedelmi tevékenységük révén (övék a Tmall nevű webáruház is) befolyt adatok segítségével a márkák könnyebben tudják majd meghatározni, hogy mik lehetnek a jövő slágertermékei.
Jack Ma, az Alibaba alapítója még 2016-ban beszélt arról, hogy az ilyesfajta technológia az egyik legfontosabb lehet a cég jövője szempontjából.
A cég mostani bejelentése egyébként összhangban van a kínai trendekkel, hiszen a legtöbb e-kereskedelmi vállalat folyamatosan keresi a lehetőségeket, hogy beszálljon a gyártásba.
A Reuters szerint az Alibaba gyárépítése jól jelzi azt is, hogy a kínai óriás egyre nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az offline műveleteire is.
Ez a terjeszkedés már 2016-ban megkezdődött, amikor az Alibaba Freshippo néven megnyitotta első fizikai üzletét. A franchise ma már Kínában szinte mindenhol jelen van és több száz üzlettel rendelkezik.