Egyre több részlet válik ismertté arról, hogy milyen szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek a Thomas Cook utazási iroda. Az első brit, korábban évente 150 ezer ember üdülését szervező iroda, online indul újral az egy évvel ezelőtti csőd után, és ezzel kapcsolatban közölt néhány részletet a The Guardian.

A brit sajtóközlések mindegyike megemlíti: bátorságra vall a jól ismert márkanév alatt újraindítani az utazásszervezői szolgáltatásokat akkor, amikor a járvány miatt szinte leállt a turizmus. A Turisztikai Világszervezet közlése szerint a nemzetközi, turizmussal összefüggő utazások az év első felében 65 százalékkal csökkentek a tavalyi év azonos időszakához képest. A Thomas Cook mögött álló tulajdonosok viszont úgy gondolják, mégis elindítják az iroda működését, igaz, csak online formában. Döntésükről Alan French, a cég ügyvezetője azt mondta, a vállalat - a cég mögött a kínai Fosun-csoport áll - "hosszú távra tervez."

Online indítanák újra a világ egyik vezető, tavaly csődbe ment utazási irodáját

Brit sajtóértesülések szerint még ebben a hónapban újraindulhat az eredetileg 1841-ben alapított, majd 2019-ben csődbe ment utazási iroda, a Thomas Cook. A világ egyik első, és egyben a legrégebbi brit utazási iroda neve alatt a brand kínai tulajdonosa nyújtana újra szolgáltatást.

Az új weboldal arra utal, minden adminisztratív akadály elhárult ez elől. Nemrég ugyanis a Fosunnál még azt mondták, tervezik a szeptemberi indulást, de ahhoz szükségük van a megfelelő hatósági döntésekre is. Most viszont úgy látszik, időközben ezek is megszülettek.

Az új oldal olyan tengerparti üdülőhelyekre és városokra kínál szállásokat, melyek országai rajta vannak a brit kormány úgynevezett korridorlistáján, vagyis amely járványügyi szempontból enyhébb besorolást kapott. Főként Törökországban, Olaszországban, és Görögország egyes részeire lehet most foglalást tenni, de a cég abban bízik, hamarosan további desztinációkkal bővíthetik ajánlataikat a későbbi, enyhítést jelentő kormánydöntések nyomán. 

Az utazók bizonyos keretek között maguk szabhatják személyre nyaralócsomagjukat, a vállalat pedig kiemeli, hogy a működésükre kiterjed az úgynevezett Atol-garancia. Ez volt az egyik alapfeltétele a szolgáltatás indulásának.

A teljes nevén "Air Travel Organiser's Licence" azt jelenti, hogy a mögötte álló kormányzati és uniós garanciák megvédik az utast attól, hogy elveszítse pénzét, ha a vállalat esetleg csődbe megy, vagy attól, hogy külföldjön ragadjon.

A Thomas Cook esetében ez azt jelenti, hogy az utasok befizetett pénzeiből a vállalat csak a náluk foglalt repülőjegyek árához férhet hozzá, a többi utaspénz elkülönítetten áll a nyaralás végéig egy speciális számlán.

IllusztrációForrás: 123rf.com

Mielőtt csődbe ment volna a Thomas Cook, 560 kirendeltségi pontot működtetett Anglia-szerte, saját légiflottával rendelkezett a charterjáratok üzemeltetéséhez, és mintegy 9 ezer embernek adott munkát közvetlenül. Az újrainduló, online működő cégnél egyelőre 50-en dolgoznak, otthonról.