Öt piaci szereplő együttesen csaknem 350 csomagautomatával és azokon mintegy 30 ezer rekesszel rendelkezik Magyarországon, a járvány hatására a házhoz szállítástól még inkább a csomagpontokra terelődött a forgalom.

A koronavírus-járvány a vártnál is dinamikusabb növekedést hozott a csomagautomaták piacán, ami új szereplők megjelenését, illetve a meglévők kapacitásbővítő beruházásait is magával hozta – derül ki a Világgazdaság körképéből. A Foxpost, az eMAG és az Extreme Digital közös vállalata, továbbá a Magyar Posta, az Alza és a GLS együttesen csaknem 350 csomagautomatával és azokon mintegy 30 ezer rekesszel rendelkezik, a meglévő infrastruktúrán túl az év végéig befejeződő fejlesztéseket is beleszámítva.

Az elmúlt években már idehaza is markánsan megjelent az a nemzetközi trend, hogy a házhoz szállítástól fokozatosan a csomagpontokra terelődik a forgalom, azon belül is a csomagautomaták felé.

MPL csomagautomata (illusztráció)Forrás: MTI/Róka László

Ez azzal magyarázható, hogy az ügyfelek igénye már egyre inkább az, hogy ne kelljen a futárra várni, hanem ők maguk is el tudjanak menni a csomagért. A járvány minderre csak ráerősített. A csomagautomaták által nyújtott érintés- és érintkezésmentes csomagátvételi lehetőségnek is köszönhető, hogy az adatok szerint

2020 második negyedévében, a járvány első hullámának idején a csomagautomatás átvételi módnak volt a legjobb ügyfél-elégedettségi mutatója.

Az összes többi kézbesítési és átvételi módot figyelembe véve az automaták 4,46-os osztályzatot kaptak az egytől ötig terjedő skálán.