Olcsóbban lehet utazni több viszonylaton a MÁV dunántúli vonalain

Budapest, 2020. február 13. A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön. MTI/Balogh Zoltán
Vágólapra másolva!
Szeptember 28-tól több dunántúli vasútvonalon is új menetrend és tarifa lépett életbe. A MÁV-START így olcsóbb, sűrűbb és utasbarát kínálatot nyújt a Balaton déli partja, Keszthely, Nagykanizsa, Székesfehérvár, Veszprém, Szombathely és Zalaegerszeg felé. A vasúti közlekedés versenyképesebbé és vonzóbbá tétele érdekében, a gyorsvonati pótjegy eltörlésével az érintett viszonylatokon átlagosan 10 százalékkal olcsóbbá vált az utazás, és egyszerűbb lett a jegyváltás.
Vágólapra másolva!

A Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Szombathely, a Balaton déli partja, Székesfehérvár és Veszprém térségében élők közlekedése vált kényelmesebbé, tervezhetőbbé és olcsóbbá a MÁV-START által szeptember 28-tól életbe léptetett jelentős árcsökkentő intézkedéseknek és bővített menetrendi kínálatnak köszönhetően.

A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija Forrás: MTI/Balogh Zoltán

A MÁV közleménye szerint kedvezőbb áron lehet igénybe venni az InterCityket a

  • Budapest–Székesfehérvár–Veszprém–Szombathely, illetve Zalaegerszeg és
  • a Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa, valamint Keszthely közötti viszonylatokon,

mert a vonatok InterCity kocsijait pót- és helyjegy helyett egységesen 300 forintos helyjeggyel lehet igénybe venni.

Ez az intézkedés akár 475 forintos megtakarítást is jelenthet Szombathelyig.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium elrendelése alapján megszűnt a gyorsvonati pótjegy a Székesfehérváron áthaladó, korábban pótjegyköteles vonatok, valamint a Keszthely–Szombathely és Pécs–Tapolca viszonylatokon közlekedő vonatok esetében. A Székesfehérvártól távolabbra vagy távolabbról utazók akár 475 forinttal olcsóbban, a 65 éven felüliek és a 6 év alattiak pedig díjmentesen használhatják az érintett gyorsvonatokat.

A pótjegyek eltörlése jelentősen bővíti a felár nélküli kínálatot a székesfehérvári utasok, a megyeszékhelyen átutazók számára.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „A jelentős árengedményeknek köszönhetően a Budapest és Székesfehérvár között vonatozóknak csak a 2010 óta érdemben nem emelkedett alaptarifákat kell megfizetniük a gyorsvonatokon is. Így azonos költséggel jelentősen több férőhely áll majd az utasok rendelkezésére az elővárosi járatokon, kényelmesebbé téve a vasúti közlekedést a főváros vonzáskörzetében. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium jövőképe alapján a korszerű közösségi közlekedés utasbarát, innovatív, fenntartható, integrált és rugalmas. A nagyarányú fejlesztések eredményeként a vasút a menetidők terén a buszközlekedéssel és az autózással szemben is versenyképes szolgáltatást kínál a Dunántúlon."

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette: „Ahhoz, hogy a vasút még vonzóbb alternatívát jelentsen utasaink számára, a menetrendi és a tarifareformok elengedhetetlenek. Bízom benne, hogy a mai naptól érvényes változások nemcsak a dunántúli közlekedőknek jelentenek átlagosan 10 százalékkal olcsóbb utazást, hanem a későbbiekben az utasbarát intézkedéseket más viszonylatokra is ki tudjuk majd terjeszteni."

A vasúttársaság további intézkedésekkel is kedvezőbbé tette a vonatok használatát a térségben: Keszthely, illetve Nagykanizsa és Budapest meghatározott állomásai (Déli, Kelenföld, Keleti, Ferencváros, Kőbánya-Kispest, Ferihegy) közötti útvonalra virtuális díjszámítást vezetett be.

Ez azt jelenti, hogy mindkét irányban a jelenlegi, jellemzően a 200-240 km-es díjövezetbe tartozó menetdíjak helyett egy díjövezettel kevesebbet kell fizetni.

A nagykanizsai utazások a 220 kilométeres, míg a keszthelyi utazások a 180 kilométeres övezetbe tartoznak már, ezzel is csökkentve a jegyek árát.

Az érintett nagyvárosokban a vasúti ütemes menetrendhez autóbuszos csatlakozásokat alakított ki a Volánbusz. Szeptember 28-tól többek között Budapest és Zalaegerszeg között öt, Budapest és Nagykanizsa között négy, Budapest és Székesfehérvár között hat új járatpár lesz naponta. Az autóbuszjáratok többsége esetében a menetrendet úgy alakította ki a társaság, hogy

az InterCity vonatok indulásai között egyenletes, a fővárosba utazók számára optimális indulási és érkezési időpontokat biztosítson.

Budapest és Székesfehérvár között hat új járatpár indul, valamint újra közvetlen autóbuszjárat köti össze Tamásit Székesfehérvár érintésével a fővárossal, de Budapest–Tápiószecső–Tápiószentmárton/Tóalmás–Szentlőrinckáta, valamint Budapest és Kisbér közötti vonalakon is módosult, bővült a kínálat.

A menetrendet és a tarifát érintő újítások a tervek szerint nemcsak a Dunántúl középső részén jelennek meg, azokat a későbbiekben kiterjeszthetik más viszonylatokra is. A vasúttársaság a teljes vasúti és autóbuszos tarifaközösséget szándékai szerint 2022-től országosan is kiterjeszti.

A módosításokról részletesen a MÁV-csoport és a Volánbusz honlapján tájékozódhatnak az utasok.