Sorra jelennek meg Indiában a TikTokot helyettesítő alkalmazások

TikTok, illusztráció
An Indian mobile user browses through the Chinese owned video-sharing 'Tik Tok' app on a smartphone in Bangalore on June 30, 2020. - TikTok on June 30 denied sharing information on Indian users with the Chinese government, after New Delhi banned the wildly popular app citing national security and privacy concerns. "TikTok continues to comply with all data privacy and security requirements under Indian law and have not shared any information of our users in India with any foreign government, including the Chinese Government," said the company, which is owned by China's ByteDance. (Photo by Manjunath Kiran / AFP)
Vágólapra másolva!
Miután Indiában betiltották a TikTokot, az applikáció hatalmas űrt hagyott maga után a piacon. Nem meglepő tehát, hogy sorra jelennek meg azok a platformok, amelyek igyekeznek kihasználni az így adódó lehetőséget.
Vágólapra másolva!

Egyre több startup csapna le a lehetőségre, hogy betöltse az űrt Indiában, melyet a TikTok betiltása eredményezett. Az egyik ilyen cég a Twitter által is támogatott ShareChat, amely 15 regionális nyelven érhető el a helyi felhasználók számára – írja a CNBC.

Az indiai kormány egyébként júniusban tiltotta be a kínai TikTokot, nemzetbiztonsági kockázatokra hivatkozva, majd a ShareChat mindössze néhány napon belül el is indította a saját, Moj névre hallgató platformját.

A ShareChat társalapítója és vezérigazgatója, Ankush Sachdeva jelezte, igyekeztek azonnal lecsapni a lehetőségre, mivel látták, hatalmas űr keletkezett a rövid videókban utazó applikációk piacán.

Komoly űrt hagyott maga után a TikTok Indiában Forrás: AFP/-

A TikToknak egyébként több mint 200 millió felhasználója volt Indiában, vagyis érthető, hogy a startupok igyekeztek megszerezni ezeket a felhasználókat. A Moj jelenleg 80 millió aktív havi felhasználót tudhat maga mögött, akik átlagosan 34 percet töltenek el a platformon.

A ShareChat emellett a múlt héten jelentette be, hogy egy újabb finanszírozási körben 40 millió dollárt kaptak különböző befektetőktől – beleértve a Twittert is. A vállalat az alakulása óta eddig 264 millió dollárnyi befektetést szerzett.

A cég jelezte, a frissen befolyt tőke lehetővé teszi a további fejlesztéseket, például a saját mesterséges intelligencia csapat létrehozását. Emellett pedig a ShareChat szeretné kiterjeszteni az együttműködését a tartalomgyártókkal is.

A helyzet különös sajátossága azonban, hogy számos indiai technológiai startup, így a ShareChat mögött is vannak kínai befektetők. A ShareChatet például olyan kínai cégek támogatják, mint a Shunwei Capital, a Xiaomi vagy a Morningstar Venture Capital. Mindezt úgy, hogy az indiai kormány idén egyébként korlátozta az országba áramló kínai közvetlen működő tőke befektetéseket.