A Tesco az első olyan brit kiskereskedelmi lánc, amely eladási célt tűz ki a növényi húsokra. A vállalat ugyanis egyre szélesebb körben szeretne húsmentes alternatívákat kínálni a fogyasztói számára.

A legnagyobb brit szupermarketnek számító Tesco elkötelezte magát a növényi húsok mellett, és öt éven belül 300 százalékkal szeretné növelni ezek eladásait az üzleteiben – írja a The Guardian. A Tesco emellett közölte, a legnépszerűbb húsmentes alternatívái iránt csak az elmúlt évben majdnem 50 százalékkal nőtt a kereslet. A vállalat ezen felbuzdulva tovább szeretné növelni a kínálatát, fokozva ezzel az eladásait is.

A Tesco átfogó célja az, hogy szélesebb körben vezessen be fenntarthatósági változtatásokat a modelljlben, együttműködve a World Wide Fund for Nature-rel (WWF), amely a cég jótékonysági partnere. Végső soron a társaság szeretné megfelezni egy átlagos brit fogyasztói kosár környezeti lábnyomát.

A befektetők is kedvelik a húsmentes húsokat

Miközben a fogyasztók körében egyre népszerűbbek a húsmentes alternatívákat kínáló vállalatok, a befektetők is meglátták a lehetőséget a gyártócégekben. Igen erős első félévük volt a növényi húsokat gyártó cégeknek. Ha ugyanis az állati eredetű alapanyagokat helyettesítő termékeket előállító vállalatokat együttesen nézzük, akkor az iparág összesen 1,5 milliárd dollárnyi befektetést zsebelhetett be az idei első félévben - írja a TechCrunch, kiemelve olyan cégeket, mint az Impossible Foods vagy a Perfect Day.

Mindez pedig beleillik abba a globális trendbe, amely egyre nagyobb üzleti lehetőséget biztosít a növényi húsokban utazó cégek számára. Az olyan amerikai óriások, mint az Impossible Burger és a Beyond Meat által dominált növényi hús piac mérete idén már 4,1 milliárd font lehet, szemben a 2015-ös 2,9 milliárd fonttal.

A Tesco egyébként 2018 januárjában az első olyan brit kiskereskedelmi cég volt, amely beindította a sajátmárkás növényi húshelyettesítőjét, Wicked Kitchen néven. Ez eredetileg 20 növényi alapú hústerméket, szendvicseket és salátákat foglalt magában. A mostani terjeszkedés viszont jelentősen megnövelné a kínálatot és elérhetővé tenné a termékeket minden üzletben.

Nem a Tesco azonban az egyetlen brit társaság, amely lehetőséget lát a növényi húsokban. A leedsi székhelyű Meatless Farm nevű startup például 24 millió fontot szerzett a befektetőktől, hogy fokozhassa a terjeszkedését nemcsak Nagy-Britanniában, de egész Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában is.