A brit TSB Bank bezárja fiókhálózatának 38 százalékát arra hivatkozva, hogy az ügyfelek bankolási szokásai megváltoztak és már elkerülik a fiókokat, helyette digitálisan bankolnak. A változással párhuzamosan megválnak 900 alkalmazottól is.

 

A bank fiókjainak száma ezzel 475-ről 290-re csökken. A TSB szerint a fiókbezárásokat úgy hajtják végre, hogy az ügyfelek 94 százaléka 20 perc vagy még rövidebb idő alatt elérje a legközelebbi bankfiókot. Ezzel egy fiókhoz átlagosan 17 ezer ügyfél fog tartozni az ötmillióból. Ezenkívül megerősítik a postával való kapcsolatukat is, kibővítve a készpénzbefizetési és felvételi lehetőséget, továbbá 100 mozgó mobil banki tanácsadót is csatasorba állítanak a fiókhálózatot el nem érő ügyfelek kiszolgálása céljából.

Az ügyfelek digitális bankolásra történt áttérésével magyarázza a jelentős arányú fiókbezárásokat a brit TSB Bank (a kép illusztráció)Forrás: PhotoAlto/Gabriel Sanchez

A TSB vezetője, Debbie Crosbie úgy nyilatkozott a döntésről, hogy „Egyetlen fiókunk bezárása sem könnyű döntés, de az ügyfeleink ma már másképp bankolnak, markánsan váltottak a digitális bankolás irányába. Ezért átalakítjuk az üzleti tevékenységünket az ügyfélélmény jövőhöz való igazításával." Ezzel egyensúly alakul ki a bankfiókjaink és a digitális platformjaink között, lehetővé téve számunkra, hogy Nagy-Britanniában a legjobb élményt nyújthassuk lakossági és üzleti ügyfeleink számára.

A programban 969 munkahely szűnik meg, miközben 120 új pozíció jön létre, vagyis összességében 849-el csökken az alkalmazottak száma. 

 

Forrás: Finextra.com