Az idei év minden szempontból kihívások elé állítja a kiskereskedőket, és ez alól a karácsonyi szezon sem lesz kivétel. Noha a fizikai vásárlásokban visszaesés várható, az online fogyasztás erős lehet. Mindazonáltal idén valószínűleg elmarad a nagy költekezési hullám, és sokkal tudatosabb és megfontoltabb vásárlásra lehet számítani.

Minden évben a karácsonyi időszak jelenti a legnagyobb vásárlási hullámot a kiskereskedelem számára. Idén azonban a járvány miatt ez az időszak is különleges lesz. Egy friss amerikai felmérés szerint ugyanis a lakosság várhatóan sokkal kevesebbet fogyaszt majd fizikai üzletekben, és általában is sokkal megfontoltabban választ ajándékokat – írja a CNBC.

Az Accenture felmérése alapján a válaszadó vásárlók többsége (61 százalék) mondta azt, hogy a tervei szerint minimalizálni fogja a fizikai boltokban történő vásárlásokat, elsősorban az egészségügyi kockázatok miatt. Az 1500 megkérdezett személyből nagyjából ugyanennyien nyilatkozták, hogy sokkal szívesebben vásárolnak olyan üzletekben, amelyek kiemelt figyelmet fordítanak a járvány elleni védekezésre.

Érdekesség azonban, hogy 40 százalékuk azt mondta, nem vásárolna szívesen olyan cégnél, amely elbocsátott alkalmazottakat a járvány miatt.

A boltok és a vásárlók számára is szokatlan lesz az idei ünnepi szezonForrás: PayPal

Az Accenture szakértője, Jill Standish, hangsúlyozta, a fogyasztói hangulaton is nagyon érződik, hogy ez a karácsonyi szezon speciális lesz az Egyesült Államokban. Várhatóan elmaradnak majd a nagy családi összejövetelek, különösen akkor, ha a családtagok távol élnek egymástól. Emellett jól látszik, hogy a lakosság körében megnőtt az empátia a járvány miatt, nemcsak a szomszédok vagy a munkatársak felé, de az idegenekkel kapcsolatban is, akik például kiszolgálják őket a boltokban.

A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek átlagosan 540 dollárt terveznek költeni az idei karácsonyi szezonban, ami közel 100 dollárral marad el a tavaly mért 637 dollártól.

Mindazonáltal arra lehet számítani, hogy az online áruházak a karácsonyi szezonban is igen jól teljesítenek majd. Ahogy ugyanis közeledik a hálaadás napja (november 26.), a nagy üzletláncok elkezdték jelezni, mit terveznek az ünnepre. Az olyan vezető cégek, mint a Walmart, a Target és a Best Buy már jelezték, hogy zárva maradnak hálaadáskor is. Következésképpen, az olyan versenytársak, mint az Amazon tovább növelhetik az előnyüket a következő hónapokban.