A Levi’s is az online térben látja a cég jövőbeli nyereségességét

Levi's farmer
SAN FRANCISCO, CALIFORNIA - FEBRUARY 13: The Levi's logo is displayed on Levi's 501 jeans on February 13, 2019 in San Francisco, California. Levi Strauss announced that it has filed paperwork for an initial public offering with plans to list on the New York Stock Exchange using the stock ticker LEVI. (Photo Illustration by Justin Sullivan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Miközben a Levi Strauss & Co. bevétele jelentősen csökkent az idei harmadik negyedévben, a vállalat mégis nyereséget tudott elérni. A siker hátterében pedig elsősorban a felfutó online kereskedelem áll.
Vágólapra másolva!

A Levi's divatcég kétszámjegyű bevételcsökkenést szenvedett el az idei harmadik negyedévben, azonban a cég nem csupán nyereséget tudott elérni, az e-kereskedelmi üzletágát is nyereségessé tudta tenni – mondta a CNBC-nek Chip Bergh, a divatcég vezérigazgatója.

Bergh szerint az e-kereskedelem tovább fog bővülni a következő időszakban, és a menedzsment úgy is nyereséget tervez az előttük álló évben, hogy közben számos beruházást hajtottak végre, melyek elvileg csökkenthetnék a nyereséget.

A Levi's összbevétele egyébként majdnem 27 százalékkal csökkent az augusztus 23-án véget ért három hónap folyamán, de ezt elég hatékonyan ellensúlyozták az e-kereskedelmi eladások, melyek 52 százalékkal bővültek. Mindazonáltal az online eladások még így is csupán 8 százalékát (1,06 milliárd dollárt) adták a cég teljes bevételeinek – azonban ez a duplája volt a tavaly ilyenkor mért szintnek.

Az e-kereskedelem további növekedésében bízik a világ leghíresebb farmergyártója Forrás: AFP/2019 Getty Images/Spencer Platt

Ráadásul az 1,06 milliárdos összeg simán lenyomta a 822,2 milliós elemzői várakozást. Az azonban nagyobb meglepetés volt, hogy a bár a szakértők 0,22 dolláros egy részvényre eső veszteséget vártak a cégtől, mégis sikerült 0,08 dolláros egy részvényre jutó nyereséget elérni.

Bergh hozzátette, a koronavírus-járvány igen különleges időszak volt, aminek következtében nagyjából 5-10 évnyi fejlesztést sűrített össze nagyon rövid időszakba, elsősorban az e-kereskedelem területén.

A cégvezető hangsúlyozta, a járvány más szempontból is fontos hatással van nemcsak a cégükre, de a divatipar egészére is. Az otthoni munkavégzés terjedése és a lazuló öltözködési szabályok (irodán belül is, különösen a technológiai szektorban) ugyanis alapvető változásokat eredményeznek. Az öltönyeladások például jelentősen csökkentek az elmúlt időszakban, vagyis ha a trend hosszú távú lesz, akkor ezen olyan cégek nyerhetnek, mint például a Levi's.