A Levi's divatcég kétszámjegyű bevételcsökkenést szenvedett el az idei harmadik negyedévben, azonban a cég nem csupán nyereséget tudott elérni, az e-kereskedelmi üzletágát is nyereségessé tudta tenni – mondta a CNBC-nek Chip Bergh, a divatcég vezérigazgatója.
Bergh szerint az e-kereskedelem tovább fog bővülni a következő időszakban, és a menedzsment úgy is nyereséget tervez az előttük álló évben, hogy közben számos beruházást hajtottak végre, melyek elvileg csökkenthetnék a nyereséget.
A Levi's összbevétele egyébként majdnem 27 százalékkal csökkent az augusztus 23-án véget ért három hónap folyamán, de ezt elég hatékonyan ellensúlyozták az e-kereskedelmi eladások, melyek 52 százalékkal bővültek. Mindazonáltal az online eladások még így is csupán 8 százalékát (1,06 milliárd dollárt) adták a cég teljes bevételeinek – azonban ez a duplája volt a tavaly ilyenkor mért szintnek.
Ráadásul az 1,06 milliárdos összeg simán lenyomta a 822,2 milliós elemzői várakozást. Az azonban nagyobb meglepetés volt, hogy a bár a szakértők 0,22 dolláros egy részvényre eső veszteséget vártak a cégtől, mégis sikerült 0,08 dolláros egy részvényre jutó nyereséget elérni.
Bergh hozzátette, a koronavírus-járvány igen különleges időszak volt, aminek következtében nagyjából 5-10 évnyi fejlesztést sűrített össze nagyon rövid időszakba, elsősorban az e-kereskedelem területén.
A cégvezető hangsúlyozta, a járvány más szempontból is fontos hatással van nemcsak a cégükre, de a divatipar egészére is. Az otthoni munkavégzés terjedése és a lazuló öltözködési szabályok (irodán belül is, különösen a technológiai szektorban) ugyanis alapvető változásokat eredményeznek. Az öltönyeladások például jelentősen csökkentek az elmúlt időszakban, vagyis ha a trend hosszú távú lesz, akkor ezen olyan cégek nyerhetnek, mint például a Levi's.