Szinte se szeri, se száma azoknak a trükköknek, amelyekkel az eladók hatni próbálnak a vevőkre. A kölcsönök közvetítésével foglalkozó amerikai Titlemax összeszedett 29 olyan trükköt, melyekkel az eladók el akarják érni, hogy a vevő olcsóbbnak lásson valamit és megvegye a terméket vagy a szolgáltatást. Ebben a cikkben az első tíz ilyen trükk olvasható, de az eredeti forrásnál egy infografikán megtalálható mind a 29.

Csökkentse a legkisebb helyiértéket 1-gyel

Az agyunk olyan gyorsan kódolja a számokat, hogy egy kisebb első számjegy elegendő ahhoz, hogy az ár sokkal kisebbnek tűnjön: 99 forint sokkal kevesebb, mint 100 forint.

Kimondva kevesebb szótagból álló számjegyek

Annak ellenére, hogy az emberek általában nem mondják ki hangosan az árakat, a tanulmányok azt mutatják, hogy az emberek a kevesebb szótagokból álló árakat olcsóbbnak tartják. Például a 3399 (12 szótag) forintnál olcsóbbnak tűnik a 3400 (hat szótag).

Távolítsa el az írásjegyet a számból!

A kutatások azt mutatják, hogy a vesszők vagy pontok eltávolításával az ár alacsonyabbnak tűnik (1699 forint olcsóbb, mint az 1.699 forint vagy az 1 699 forint).

A Gruen trükk

A boltok elrendezését gyakran zavaró és labirintusszerű kialakításra tervezik, arra kényszerítve az embereket, hogy a pénztár felé haladásban több árut lássanak, mint amennyit eredetileg terveztek. Ez a trükk Victor Gruen bevásárlóközpont építészéről kapta a nevét, aki valójában utálta az ilyen manipulációs technikákat.

Érintés és utánzás

A kutatások azt mutatják, hogy egy nő érintése (például egy rövid érintés a vállon) mindkét nem vásárlóinak növeli a biztonságát a pénzköltés során. Ezen túlmenően, ha bármely nemű eladó átveszi a vevő gesztusait, az nagyobb eséllyel vásárol.

Pár trükk segít a megvásárlás felé ösztönözni a töprengő vásárlókatForrás: Thinkstock

Alacsony összegekhez tartozó szavak használata

Az olyan leírások, mint a "kevés karbantartás", vonzóbbak a fogyasztók számára, mint például a "nagy teljesítmény", annak ellenére, hogy mindkét tulajdonság értékes.

Mutassa az árat részletekben!

A fogyasztók általában alacsonyabb árat éreznek a tudat alatt, ha azokat részletekben tüntetik fel, még akkor is, ha megismerik a teljes árat.

Napi egyenlő összeg

Ha lebontja az árat arra összegre, hogy az mennyibe kerül naponta (általában összehasonlítva egy csésze kávéval), akkor az ár megfizethetőbbnek tűnik.

Páros és páratlan számjegyű árak

A fogyasztók - ha tehetik - inkább olyan árat választanak, amely páratlan számra végződik, és amely páros egész szám alatt van, például 4.979 forint.

Vizuális különbség az akciós ár feltüntetésében

Az akciós ár és az eredeti ár vizuális megkülönböztetése komoly előnnyel járhat. Ha az eredeti (tehát a magasabb ár) ki van emelve, és nagyobb a betűmérete, továbbá más a színe, akkor az eladási ár vonzóbbnak tűnik.

Forrás: Titlemax.com