A De Beers
467 millió dollár értékben (mintegy 140 milliárd forint) értékesített gyémántokat az elmúlt hónapban.
Utoljára januárban volt ilyen erős hónapja a vállalatnak.
A vállalat évente meghatározott számú értékesítési eseményt - általában tíz alkalmat - szervez Botswana fővárosában, Gaborone-ban. Ezek nem árverések, hanem olyan lehetőségek, ahol a vevők csak a cég által felkínált kövekből, meghatározott áron vásárolhatnak. Ezeken az alkalmakon a vállalat törzsvevőinek köréből, összesen mintegy 80 vásárlóból, kerülnek ki az akutális érdeklődők, írja a Mining.com.
A cég szeptemberben jelentős árengedményt hirdetett a kisebb köveire, és úgy néz ki, ez meghozta a felvásárlók kedvét. Korábban a nagyobb gyémántjait is elkezdte olcsóbban értékesíteni.
Az elemzők szerint, az elmúlt két hónapban már mutatkoztak az iparág magára találásának jelei, bár a járvány előtti teljesítménye még nem állt egészen helyre.
Különösen nagy szükség lenne arra, hogy a vásárlók visszatérjenek az ékszerboltokba, elsősorban az USA-ban, ahol az eladások idén a korábbi felére estek vissza.
Ugyanakkor megalapozott lehet a várakozás a forgalom erősödésre, mivel az év végi ünnepek közeledtével - a karácsony, valamint az USA-ban fontos háladás, illetve 2021 elején a kínai új év - jellemzően mindig jóval élénkebb a vásárlói érdeklődés az ékszerek és a drágakövek iránt is, mint az év korábbi hónapjaiban.