A kreatívipar területén tapasztalható nehézségek ellenére ezen a héten kezdi meg működését a reklámszakma kiválóságait tömörítő új globális hálózat: az & The Network, melynek alapítója Per Pedersen, a Grey egykori globális kreatívelnöke.

„Rendkívül nehéz helyzetben van most a kreatívágazat; ám ennél jobb pillanatot nem is képzelhetnénk el egy új, jövőbe tekintő hálózat megalapításához – mondja Per Pedersen. – Ügyfeleink számára közvetlen és azonnali hozzáférést biztosítunk a legjobb kreatív szakemberekhez, mégpedig a hagyományos globális hálózatokra jellemző körülményes ügymenet, a lomha és költséges együttműködés minden kellemetlen élménye nélkül." 

Per PedersenForrás: CAMILLA STEPHAN/Camilla Stephan

Az & The Network azzal a határozott szándékkal alakult meg, hogy felvegye a versenyt a hat legnagyobb holding vállalat (a jól ismert Big Six: WPP, Omnicom, Publicis, Interpublic, Havas, Dentsu) által uralt hagyományos ügynökségi hálózatokkal – és 15 alapító ügynökségével a világ több mint 20 országában kezdi meg működését.

A következő ügynökségek az alapítótagok: _2045 (Barcelona), Amsterdam Berlin (Amsterdam, Berlin), Freeturn (London), Founders (Miami, Mexico City, Buenos Aires, Kingston Jamaica), Herezie (Párizs), Libre (Panama City), Mr Positive (Tokyo, Seoul), The Ostrich Algorithm (Toronto), Rehab (London), Small (New York), White Rabbit (Budapest), Worth Your While (Koppenhága), és néhány újonnan alapított kreatívügynökség, mint például a Marvin (Los Angeles), Shelly Beach Motorcycle Club (Sydney) és a Farm (Stockholm, Helsinki).

Forrás: Origo

„Összeállítottunk egy globális álomcsapatot megannyi tapasztalt, nemzetközi szinten is elismert szakemberrel, akik már bizonyították, milyen izgalmas kreatívmunkákra képesek – nyilatkozza Per Pedersen. – Mindannyian a tradicionális ügynökségi miliőből érkeztünk; de egyre inkább úgy éreztük, hogy az elmúlt években a kreativitás háttérbe szorult, a reklámipar eltájolta magát, és egyre jobban begombolta magát a corporate világ kényszerzubbonyába."

Az & The Network valódi alternatívát képvisel, melynek üzleti modelljét az országhatárokon átívelő kreatív együttműködés működteti. Egyedülállóan formabontó koncepciójának köszönhetően az & The Network máris akcióba lendült, és a legnagyobb nemzetközi márkákat sikerült megszólítania. Hamarosan pedig bizonyítani fogja alapítóinak hitvallását: „A jövő azé, aki újraírja a szabályokat."