Új nyomvonalon épül a négysávosra bővülő főút Pápa és Győr között. A fejlesztésnek köszönhetően 2023 végére akár 20 perccel is gyorsabban lehet majd közlekedni Győr és Pápa között - számol be arról a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.).

A kivitelezési munkák elindulásakor Kara Ákos és dr. Kovács Zoltán, a térség országgyűlési képviselői, és Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője tartott sajtótájékoztatót.

A 83. sz. főút Pápa – Győr, M1 autópálya közötti szakasza elkerüli majd a településeket. Az út kialakítása 2×2 sávos lesz, középen fizikai elválasztással, 20,50 méter korona szélességgel, leállósáv nélkül. A 36 kilométeres szakaszra hat külön szintű csomóponton keresztül lehet majd felhajtani, és 23 műtárgy is épül.

A kivitelezés két ütemre bomlik:

  • A Pápa-Tét-dél csomópont közötti 18,4 kilométeren 15 műtárgy és két külön szintű csomópont (Pápa Észak, Gyarmat), valamint egy vasúti felüljáró épül a pápai Repülőteret bekötő úton.
  • A Tét-dél csomópont és a Győr közötti 17,6 kilométeres szakaszon nyolc műtárgy, négy külön szintű csomópont épül (Tét dél, Tét észak, Győrszemere, Koroncó).

A projekt előkészítése befejeződött, a területszerzés, fakivágás, régészeti feltárások megtörténtek.

2020-ban kiépülnek a kivitelezéshez szükséges szállító és organizációs utak fognak kiépülni, megkezdődik a humuszolás, elindulnak a hidak próbacölöpözési munkálatai.

Képünk illusztráció!Forrás: magyarepitok.hu/Nagy Mihály

Az új útszakaszon a 110 kilométer óránkénti megengedett sebességek köszönhetően a mostani 55 perces utazási idő kb. 20 perccel csökken Pápa és Győr között, várhatóan megszűnik a torlódás Győrben, a Malom úti csomópont térségében.

Az új nyomvonal a Pápa-Győr gyorsforgalmi szakaszonForrás: NIF Zrt.

Kara Ákos, a térség országgyűlési képviselője elmondta: a 83. sz. főutat illetően egy hosszú előkészítési munka áll mögöttünk. Egy igazi csapatmunka eredménye az, hogy az elmúlt hetekben megkezdődhetett a térség és az ország szempontjából is kiemelkedő jelentőségű 36 km-es szakasz építése. Egy rendkívül balesetveszélyes és rossz nyomvonalvezetésű út helyett, egy új nyomvonalú 2×2 sávos főút fog megépülni.

Kovács Zoltán, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: A beruházás jelentőségét mutatják a számok is: a 36 km-es szakaszon

  • 137 ezer köbmétet aszfaltot,
  • 3,7 millió köbméter töltésanyagot építenek be, valamint
  • több mint 9500 fát ültetnek.

Kiss Boglárka a NIF Zrt. szóvivője kiemelte: 2018-ban készült el Győr bevezető szakaszának első egy kilométere. A mostani fejlesztésnek köszönhetően a bevezető további 3 km-en bővül 2×2 sávosra. A szakasz elején a Malom utcánál, illetve az Új Élet utcánál körforgalmú csomópontok is épülnek.

A beruházás átadása 2023 végére várhatóForrás: NIF Zrt.

A beruházás részeként megépül a 83. sz. főút – pápai repülőtéri bekötőútja is, mely lehetővé teszi a repülőtér és a város közvetlen megközelítését a vasúti átkelő külön szintben történő keresztezésével.

A 83. sz. főút Győr és Pápa közötti szakaszának forgalomba helyezése 2023 végén várható, a két szakasz kivitelezésének nettó értéke 90,5 milliárd forint.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.