Hatalmas lökést ad a magyar divatiparnak az MDDÜ és a Hiventures közös projektje

Vágólapra másolva!
Tizenegy ígéretes divat- és designipari projekt megvalósulásához biztosít üzleti képzést, szakmai mentorációt és befektetési lehetőséget a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Startup Campus, valamint az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealapkezelő programja. A szervezők célja, hogy az ágazat fellendítése érdekében hazánkban is létrehozzanak egy értékteremtő divat- és designipari startup közösséget.
Vágólapra másolva!

Rekordszámú, összesen 61 beérkezett pályázattal zárult az idei HFDA Startup Program jelentkezési időszaka. A Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus startup inkubátor és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealapkezelő közös startup programjára divat- vagy designipari ötletekkel és prototípusokkal lehetett jelentkezni.

Számos egyetemi hallgatót is sikerült mozgósítani: összesen 27 olyan csapat pályázott, melyekben az új generáció tagjai is képviseltették magukat. A nagy érdeklődés rámutatott arra, hogy még szűk iparági megkötéssel is számos innovatív ötlet és vállalkozni vágyó fiatal van Magyarországon.

A szakmai zsűri 11 csapatot választott ki, akik mind szakmai, mind üzleti szempontból ígéretesnek bizonyultak.

A kiválasztott pályázatok között hasonló arányban találhatók divat-, illetve designipari fejlesztési koncepciók. Több csapat jutott be belsőépítészeti, lakberendezési vagy bútorötlettel, de van példa szabadidős termékre is, míg a divatprojektek között erős trendnek bizonyult a fenntarthatóság és a textilipari innováció. Emellett azokat a csapatokat is értékelte a zsűri, akik az értékesítésben tapasztalható digitalizációs igényre nyújtottak választ például mesterséges intelligencia használatával.

Néhány éven belül világhírű lehet a magyar divatipar

A munkálatok már korábban megkezdődtek, de az ügynökség 2018. augusztus elsején alakult, azóta a legfőbb stratégiai pillérek mentén aktívan szervezzük a programokat és koordináljuk a magyar divat és design területének fejlesztését. Alapvetően az ügynökség feladata egy koordináló szerepkör, és az a célunk, hogy minél jobban felhívjuk a figyelmet a magyar tervezőkre és a hazai divatiparra.

A kiválasztott csapatok a következő hetekben egy online vállalkozásfejlesztési képzésen vesznek majd részt, amelyet szakmai és üzleti egyéni mentoráció egészít ki, hogy a résztvevők készségszintre fejleszthessék a tanult ismereteket. A program emellett értékes iparági visszajelzést és iránymutatást is nyújt one-to-one beszélgetések formájában.

A Hiventures által a tőkebevonással kapcsolatos kérdéseikre is választ kapnak az inkubáció csapatai,

a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalától érkező szakemberek segítségével pedig a szellemitulajdon-védelemről is megtanulhatják a legfontosabb információkat, amire egy vállalkozásnak szüksége lehet. A programot december elején egy Demo Day zárja, ahol a legjobb csapatok befektetők előtt prezentálhatják ötleteiket és így 15 millió forintos kezdőbefektetést is szerezhetnek.

„A divat- és designipar mára már világszerte egy tudás-intenzív ágazattá vált: a versenyképesség kulcsa a legújabb technológiai és informatikai innovációk alkalmazásában rejlik. Integratív és koordinatív szakmai szervezetként keressük azokat az iparági együttműködéseket, melyekkel elősegíthetjük a digitális megoldások megjelenését az ágazat minden szegmensében. A HFDA Startup Programra jelentkezők nagy száma mutatja, hogy mennyi innováció és fejlődési lehetőség rejlik az iparágban" – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.