A gépjárműveket több mint 10 országba szállítják, köztük Németországba, Franciaországba és Svájcba - áll az autógyártó hétfői közleményében. A vállalat sanghaji gyára - mely az első az Egyesült Államokon kívül - az év elején nyílt meg a kínai piacra történő gyártás számára.
A Tesla helyi igazgatója kulcsfontosságú lépésnek nevezte a globális exportot.
A sanghaji gyár segítette a Tesla terjeszkedését Kínában:
a vállalat közlése szerint évi 200 ezer jármű gyártására képesek a helyszínen.
A Teslák havi megrendelései több hónapon át a 11 ezres tartományban voltak, szeptemberben csökkent le a szám 10 881-re.
A Tesla által Európába exportált változat a megszokott Model 3. A hatótávolsága egyetlen feltöltéssel 468 kilométer, az ára Kínában - a helyi állami támogatásokat nem számítva - körülbelül 40.300 dollár, azaz körülbelül 12,5 millió forint.
Ebben a hónapban a Tesla csökkentette modellje árát Kínában, mivel olcsóbb akkumulátorokat kezdett használni, melyet helyi beszállítók biztosítanak számára.
Az elektromos járművek értékesítése azonban olyan ütemben növekszik Európában, hogy egyre valószínűbb: a kontinens a közeljövőben megelőzi Kínát - legalábbis a londoni Jato Dynamics autóipari kutatócég szerint.
Jelenleg zajlik egy gyár és egy mérnöki-tervező központ felállítása Berlin közelében is, amely az első Tesla-gyár lesz Európában.
A kaliforniai székhelyű vállalat azt is kijelentette, hogy elkötelezett a kínai beruházások további bővítése mellett. A tervek szerint megduplázzák termelési kapacitásaikat, értékesítési és szolgáltatási hálózatuk elérhetőségét és a töltési infrastruktúrát, továbbá növelik a foglalkoztatottak számát is az országban.
Már korábban kiszivárgott, hogy a Tesla a Sanghajban gyártott autók exportálását tervezi Ázsia és Európa egyes országaiba is amellett, hogy az üzem stratégiáját alapvetően a kínai piac ellátásához igazítja. Elon Musk, a cég vezérigazgatója azt mondta 2019-ben, hogy a kínai gyár hozzájárul ahhoz, hogy a helyben forgalmazott modellek ára alacsonyabb legyen.
A vállalat olyan erős kínai kereslettel számol, hogy a későbbiekben akár több gyár felépítésére is szükség lehet az országban.
Európa mellett Szingapúrba, Ausztráliába és Új-Zélandra is exportál majd az autógyártó óriás, melyre a negyedik negyedévben kezdték meg a tömeggyártást.
Forrás: Bloomberg.com