A német Manager Magazin értesülései szerint az Adidas a Reebok márka eladását tervezi.

Az amerikai sportszermárkát annak idején nem kis részben azzal a céllal szerezték meg, hogy globálisan megelőzzék a fő rivális Nike-t. Ez azonban azóta sem sikerült, és a német sportszergyártónál már jó ideje félresiklott tranzakcióként értékelik az elsősorban az amerikai fókuszáló Reebok megvásárlását.

A Reuters a német üzleti magazinra hivatkozva azt írja, hogy az Adidas jövő márciusig szeretné lezárni a Reebok értékesítését.

Az eladási árat egyelőre nem lehet tudni, de annak meghatározásánál minden bizonnyal közrejátszhat, hogy az Adidas a Reebok könyv szerinti értékét 2018 óta már csaknem a felével, 842 millió euróra (995 millió dollár) csökkentette. 

A kép illusztrációForrás: MTI/Balázs Attila

Az értesülések szerint a lehetséges vevők között szerepel az egyebek között a The North Face, a Vans, a Timberland és a Kipling márkákat is birtokló VF Corp., valamint a hongkongi tőzsdén jegyzett kínai Anta Sports.

Legóból gyárt sportcipőt az Adidas

Az idei A-ZX sorozat következő termékének megalkotásához az Adidas összefogott a LEGO csoporttal. A legújabb, egyedülálló termék viselője azt üzeni ezzel a világnak, hogy sosem túl öreg a játékhoz, ehhez a dán játékgyártó vállalat jól felismerhető esztétikája társul. A ZX8000 sportcipő többszínű külsőből és szintetikus velúr felsőrészből áll, amelyhez gumitalp csatlakozik.

A Reebok eladásai - amelyet az Adidas még 2005-ben vásárolt fel 3,8 milliárd dollárért - az idei második negyedévben 44 százalékkal, 270 millió dollárra estek, elsősorban az erős amerikai piaci kitettség miatt.

Az Adidas részéről a Manager Magazin értesüléseit egyelőre nem kommentálták.