2024-re ugyanannyiba fog kerülni egy elektromos autó gyártása, mint egy belső égésű motorral működőé.

Az UBS svájci befektetési bank és pénzügyi szolgáltató jelentése alapján 2022-re 1900 dollárra csökken a gyártási különbözet, ami 2024-re teljesen el is fog tűnni. A gyártási költségek csökkenése is hozzájárul ahhoz, hogy becslések szerint 2030-ra az elektromos autók aránya az összes eladott autón belül eléri majd a 40 százalékot.

Nissan LEAF akkumulátora.Forrás: Nissan

A nagy autógyártók a költséges akkumulátorok miatt vonakodnak az elektromos autók gyártásától. Ugyanis az akkumulátorok az autók teljes gyártási költségének körülbelül egynegyed részét teszik ki.

Ám ezek előállítási költsége egyre kevesebb lesz: az akkumulátorok gyártási költsége 2022-re le fog csökkeni a kilowatt óránkénti 100 dollárra.

Minél nagyobb az akkumulátor kapacitása, annál nagyobb távot tud megtenni az autó egy feltöltéssel. Így az árcsökkenéssel elérhető lesz az is, hogy a gyártók nagyobb teljesítményű akkumulátort helyezzenek be az autóikba.

Bár a koronavírus járvány miatt erősen visszaesett a globális autópiac teljesítménye, az elektromos autóké virágzik Európában és Kínában is. A Tesla idén rekordnagyságú bevételt ért el, a világ legnagyobb autógyártója, a VW pedig 2024-ig 33 milliárd eurót fordít elektromobilitási fejlesztésekre: 75 új modell kibocsátását tervezi, és 2029-ig 26 millió ilyen járművet akar értékesíteni.