Több éves előkészítő munka előzte meg a biztosításokat újragondoló CHERRISK németországi megjelenését, amely az Európai Unió egyik legnagyobb biztosítási piaca. A cég azon kevés hazai startupok közé lépett be, amely itthonról vitte a nyugati piacra az innovatív, hazai fejlesztésű termékeit.

 

A CHERRISK modell Németországba történő belépésével Európa egyik első olyan insurtech startupja lett, ami közel azonos termékpalettával, egy központból nyújt szolgáltatásokat két célpiacra is.

A németországi bevezetést hosszas piackutatások előzték meg, több mint 10 ezer potenciális ügyfél bevonásával.

Kiderült, hogy a helyi online biztosítási piac éves növekedése önmagában nagyobb, mint néhány európai ország teljes piaca.

A biztosító startup - mely mögött a magyar Uniqua Biztosító áll - a Cherrisk GO applikációval rukkolt elő, amelyet már több mint 30 ezren aktívan használnak. Ehhez hasonló megoldást - mely a biztonságos, egészséges életmódra ösztönzi a felhasználókat - más biztosítók eddig még nem dobtak piacra.

A német biztosítási piacra lépett a magyar CherriskForrás: Cherrisk

A németországi bevezetésben a Republic Group reklámügynökség támogatta a céget. Ilyen volumenű külföldi bevezetés, magyar ügynökség vezérlésével még nem történt a hazai üzleti életben. A sikeres bevezetést a koronavírus-járvány sem törte meg, a kampány véglegesítését már home office-szal fejezték be.

A járvány hatására hatalmas fejlődés indult el az online térben, ezt a korábbi piaci trendek is sejtették, hiszen régóta a digitalizáció irányába tolták a szakmát.

A magyarországi és németországi Cherrisk egymásból építkezik, így a német piacra lépést követően a tapasztalatokat már a magyar kampányba is beépítették. A német kampány során a a biztosítás alapjai kerültek fókuszba, nevezetesen a közösség, az egymásra odafigyelés.

Forrás: Növekedés.hu