A Barbie babák a koronavírus-járvány egyik legnagyobb nyerteseivé váltak, lényegében egyetlen ok miatt: nincs rajtuk kijelző. A szülők ugyanis nem szerették volna, ha gyermekeik a karantén időszakában megnövekedett szabadidő alatt még többet nézték volna okoseszközeik kijelzőit.

A Mattel-portfólió zászlóshajónak számító játékbaba-márka 29 százalékos árbevétel-növekedést ért el a harmadik negyedévben, amely a játékgyártó vállalat egészénél 10 százalékos árbevétel-növekedést eredményezett ebben az időszakban. Az elmúlt húsz évben ez volt a legnagyobb negyedéves növekedés, amelyet cég elkönyvelhetett.

A Mattel új testalkat-méretekkel, a bőrszínek és a hajszín megváltoztatásával igyekezett fellendíteni a Barbie modellt, és ebben a járvány is segített a vállalatnak.

IllusztrációForrás: ddp images/AFP/Jens-Ulrich Koch

A szülők ugyanis olyan megoldásokat kerestek gyermekeik szórakoztatására, amelyek nem tartalmaznak kijelzőt, és így sokan az ismerős játékokhoz nyúltak vissza.

A koronarus-járvány ezzel együtt azonban egyáltalán nem indult jól a játékgyártó számára. A termékeit világszerte népszerűsítő üzletek tízezrei kényszerültek bezárásra, amellyel megfosztották a Mattelt az értékesítés lehetőségétől. Azok a vásárlók, akik mégis tudtak vásárolni Barbie babákat a járvány idejére, azok pedig az alacsony kiskereskedelmi készletekkel szembesültek, melyeket nem töltöttek fel egyből a kereskedők.

A Mattel azonban mostanra kiheverte válságot, értékesítése 50 százalékkal nőtt a legutóbbi negyedévben, míg a cég teljes kiskereskedelmi értékesítése „stabil kétjegyű" növekedési számmal büszkélkedhet.

Bár nem indult rózsásan, de végül jól jött ki a válságból a Barbie babákkal a Mattel játékgyártó cégForrás: NORTHFOTO/Mattel via Bestimage/Mattel Via Bestimage

De a gyártó más részlegei is szépen teljesítettek. Autós egysége 6 százalékos bruttó értékesítési növekedést ért el, egy másik egysége pedig, mely mozgó figurákkal, építőegységeivel és videojátékokkal foglalkozik, 14 százalékos bruttó bevételt könyvel el. Ez utóbbit segítette a „Child Yoda" plüssbaba és az Uno kártya. Ugyanakkor volt olyan osztálya is a cégnek, ahol 6 százalékos forgalomcsökkenést mértek.

A szeptember 30-ig tartó időszakra a Mattel 316 millió dolláros, vagyis részvényenként 91 centes nyereséget könyvelhetett el 1,6 milliárd dolláros bevétel mellett.

A vállalat úgy tűnik, tanult a járványhelyzet tapasztalataiból, mert most gondosan ellenőrzi a kiskereskedőit, hogy megfelelő készletekkel rendelkeznek-e a játékokból. A cég bruttó árbevételének és bevételének növekedésére számít a negyedik negyedévben.

Forrás: Wsj.com