Egyetlen ok miatt volt nagyon erős a világhírű játékbabák forgalma a korlátozások alatt

- SQUARE FORMAT
A Barbie doll is on display at the exhibition "50 years of Barbie" in the eastern German town of Schmalkalden on November 21, 2009. The exhibition runs to March 2010. AFP PHOTO DDP / JENS-ULRICH KOCH GERMANY OUT
Vágólapra másolva!
A Barbie babák a koronavírus-járvány egyik legnagyobb nyerteseivé váltak, lényegében egyetlen ok miatt: nincs rajtuk kijelző. A szülők ugyanis nem szerették volna, ha gyermekeik a karantén időszakában megnövekedett szabadidő alatt még többet nézték volna okoseszközeik kijelzőit.
Vágólapra másolva!

A Mattel-portfólió zászlóshajónak számító játékbaba-márka 29 százalékos árbevétel-növekedést ért el a harmadik negyedévben, amely a játékgyártó vállalat egészénél 10 százalékos árbevétel-növekedést eredményezett ebben az időszakban.

Az elmúlt húsz évben ez volt a legnagyobb negyedéves növekedés, amelyet cég elkönyvelhetett.

A Mattel új testalkat-méretekkel, a bőrszínek és a hajszín megváltoztatásával igyekezett fellendíteni a Barbie modellt, és ebben a járvány is segített a vállalatnak.

Illusztráció Forrás: ddp images/AFP/Jens-Ulrich Koch

A szülők ugyanis olyan megoldásokat kerestek gyermekeik szórakoztatására, amelyek nem tartalmaznak kijelzőt, és így sokan az ismerős játékokhoz nyúltak vissza.

A koronarus-járvány ezzel együtt azonban egyáltalán nem indult jól a játékgyártó számára. A termékeit világszerte népszerűsítő üzletek tízezrei kényszerültek bezárásra, amellyel megfosztották a Mattelt az értékesítés lehetőségétől. Azok a vásárlók, akik mégis tudtak vásárolni Barbie babákat a járvány idejére, azok pedig az alacsony kiskereskedelmi készletekkel szembesültek, melyeket nem töltöttek fel egyből a kereskedők.

A Mattel azonban mostanra kiheverte válságot, értékesítése 50 százalékkal nőtt a legutóbbi negyedévben, míg a cég teljes kiskereskedelmi értékesítése „stabil kétjegyű" növekedési számmal büszkélkedhet.

Bár nem indult rózsásan, de végül jól jött ki a válságból a Barbie babákkal a Mattel játékgyártó cég Forrás: NORTHFOTO/Mattel via Bestimage/Mattel Via Bestimage

De a gyártó más részlegei is szépen teljesítettek. Autós egysége 6 százalékos bruttó értékesítési növekedést ért el, egy másik egysége pedig, mely mozgó figurákkal, építőegységeivel és videojátékokkal foglalkozik, 14 százalékos bruttó bevételt könyvel el. Ez utóbbit segítette a „Child Yoda" plüssbaba és az Uno kártya. Ugyanakkor volt olyan osztálya is a cégnek, ahol 6 százalékos forgalomcsökkenést mértek.

A szeptember 30-ig tartó időszakra a Mattel 316 millió dolláros, vagyis részvényenként 91 centes nyereséget könyvelhetett el 1,6 milliárd dolláros bevétel mellett.

A vállalat úgy tűnik, tanult a járványhelyzet tapasztalataiból, mert most gondosan ellenőrzi a kiskereskedőit, hogy megfelelő készletekkel rendelkeznek-e a játékokból. A cég bruttó árbevételének és bevételének növekedésére számít a negyedik negyedévben.

Forrás: Wsj.com