Bár az idei évi karácsonyi szezon elég sajátos lesz világszerte, a játékgyártók és -kereskedők mégsem csüggednek: nagy bevételeket várnak az év utolsó hónapjaiban.

A világjárvány összességében kedvezett a játékeladásoknak, adja hírül a BBC. A lezárások és karantén miatt a szülők több játékot vásároltak, hogy megpróbálják lekötni az otthon ragadt gyermekeiket.

Az év első kilenc hónapjában a Hasbro játékeladásai 13 százalékkal nőttek 2019-hez képest.

A Mattel által gyártott Barbie baba eladásai 15 százalékkal nőttek idáig 2020-ban.

Egyetlen ok miatt volt nagyon erős a világhírű játékbabák forgalma a korlátozások alatt

A Barbie babák a koronavírus-járvány egyik legnagyobb nyerteseivé váltak, lényegében egyetlen ok miatt: nincs rajtuk kijelző. A szülők ugyanis nem szerették volna, ha gyermekeik a karantén időszakában megnövekedett szabadidő alatt még többet nézték volna okoseszközeik kijelzőit. A Mattel-portfólió zászlóshajónak számító játékbaba-márka 29 százalékos árbevétel-növekedést ért el a harmadik negyedévben, amely a játékgyártó vállalat egészénél 10 százalékos árbevétel-növekedést eredményezett ebben az időszakban.

Az ünnepi szezonban további növekedéssel számolnak, annak ellenére, hogy a családi költségvetéseknél jelenetkeznek a járvány hatásai. Ahogy azt korábban megírtuk, az idei karácsonyi költések körülbelül például az USA-ban 100 dollárral fognak elmaradni a tavaly mérthez képest, így nagyjából 540 dollárt terveznek költeni az ünnepi szezonban.

Ugyanakkor az NDP Group piackutató cég alelnöke szerint a gazdaságilag nehezebb időkben a szülők könnyebben mondanak le saját igényeikről, hogy boldoggá tegyék gyermekeiket, főleg egy ilyen stresszes évben.

Ezzel megegyezik egy, nemrég kiadott előrejelzés is a játékpiac globális teljesítményéről. A Marketwach ismertetése szerint, a játékpiac lassuló ütemben, de folyamatosan növekszik 2020-tól 2025-ig, a tendencián az idei világjárvány sem változtat érdemben.

IllusztrációForrás: hemis.fr/RIEGER Bertrand / hemis.fr/Rieger Bertrand

A játékpiac 2019-es globális mérete 22,1 milliárd dollár volt, a világ legnagyobb régiós piaca Észak-Amerika.

Az elemzők szerint, a piac globálisan idén is növekedéssel zár majd, hiszen a járvány miatti iskolai bezárások miatt nőtt a szülők játékvásárlási hajlandósága. Az év végi ünnepi szezon közeledtével pedig arra lehet számítani, a szülők és felnőttek pénztárcája ismét könnyebben megnyílik, ha a fiatalabb generációk tagjainak keresgélnek ajándékokat.