A világgazdaság új korszaka éles versennyel kezdődik, de ezzel együtt új lehetőségek nyílnak a magyar cégek előtt külföldön - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter abból az alkalomból, hogy újabb, ezúttal 30 cég kapott okiratot a külpiaci terjeszkedést segítő állami támogatásról. A magyar gazdaság hatalmas lehetőségek előtt áll: a világjárvány miatt sok vállalat megszűnt, meggyengült, vagy kiszorult a világpiacokról, a magyar vállalatok azonban betörhetnek az új piaci résekbe, növelve bevételeiket, a foglalkoztatást, erősítve a magyar gazdaság egészét - ezt már Nagyatádon, az édesiparban tevékenykedő Chocoland Kft. nemzeti exportvédelmi programban kapott kormányzati támogatását igazoló okirat átadásakor mondta Szijjártó Péter.

Szijjártó Péter az esemény budapesti sajtótájékoztatóján a magyar vállalkozásokat a nemzetgazdaság lelkének, támogatásukat pedig a kormány kötelességének nevezte. Nemzetközi sikerre elsősorban azok az ágazatok számíthatnak, amelyekben a magyarok egyedülálló teljesítményre képesek, így többek között az informatikában, a mérnöki tudást igénylő területeken, az orvosi eszközök gyártásában, az élelmiszeriparban - tette hozzá.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség közreműködésével a Gazdaságvédelmi akcióterv részeként 25 milliárd forint vissza nem térítendő támogatási keretösszeggel hirdette meg a Nemzeti exportvédelmi programot.

Ennek egyik része a külpiacra jutási támogatás, amelynek csaknem 2 milliárd forintos keretéből 46 cég jelentkezett.

Egy szegedi cégnek nyújtott kormányzati segítséget a térség országgyűlési képviselője is megköszönte. B. Nagy László (Fidesz) szerint a kutatásban és fejlesztésben érdekelt cégek támogatása azért fontos, mert az ilyen források többszörösen megtérülnek és erősítik a magyar cégek piaci helyzetét.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) által közreadott képen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter sajtótájékoztatót tar a külpiacra jutási támogatási okiratok átadási ünnepségén a Külgazdasági és Külügyminisztérium 2020. október 28-ánForrás: MTI/KKM/Kkm/Boros Mátyás

A rendezvényen az RTH Versenyabroncs Kft. képviselője is beszélt a fejlesztési terveikről. Kismarty-Lechner Gábor közölte, hogy a támogatásból termékbemutatót és korszerű webáruházat hoznának létre, és megcéloznák a lengyel piacot is. A székesfehérvári cég a Hankook gumigyártó versenyabroncsainak hivatalos forgalmazója Közép- és Kelet-Európában, és a dél-koreai cég versenyabroncsainak harmadik legnagyobb értékesítője Európában. Vargha Tamás országgyűlési képviselő (Fidesz) szerint a járvány nem a sajnálkozás ideje, hanem a cselekvésé. "Székesfehérvár gazdaságilag erős település, cégei pedig a kormány támogatásaival a nehéz helyzetben is előre tudnak lépni" - tette hozzá.

A rendezvényszervezéssel foglalkozó XTRM Group Kft. képviseletében Halász Domonkos Gábor azt emelte ki a sajtótájékoztatón, hogy exportálni nem csupán termékeket és szolgáltatásokat lehet, hanem ötletet és tudást is. A koronavírus kedvezőtlenül érinti a vállalkozásokat, de lehetőséget ad az újragondolásra, és aki ezt ki tudja használni, a járvány végeztével előnnyel kezdheti az új versenyt - fogalmazott. Simicskó István országgyűlési képviselő (KDNP) a válsághelyzetek jelentőségét abban látja, hogy ilyenkor mutatkozik meg az igazi segítség, amelyre a vállalkozók, a családok bármikor számíthatnak. A politikus a nehéz helyzet ellenére is derűlátó, és abban bízik, hogy a kormány segítségével a magyar cégek külföldön is egyre sikeresebbé válhatnak.

Szijjártó Péter az édességiparban tevékenykedő Chocoland Kft. nemzeti exportvédelmi programban kapott kormányzati támogatását igazoló okirat átadásakor Nagyatádon azt hangsúlyozta: a kormány célja, hogy a magyar vállalatokat segítse betörni ezekre a helyekre.

Szászfalvi László, a térség kereszténydemokrata országgyűlési képviselője (j3), Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j2) és Vajda Szilárd, a Chocoland Kft. tulajdonosa (j) a szaloncukor- csomagoló üzemrészben, miután a nagyatádi cég a nemzeti exportvédelmi programban kormányzati támogatását kapott 2020. október 28-ánForrás: MTI/Varga György

Szavai szerint ahhoz, hogy élni is tudjanak a kínálkozó lehetőséggel, a vállalatoknak márkaépítésre, digitális fejlesztésekre van szükségük és el kell jutniuk a leendő megrendelőkhöz.

A Chocoland kft. 50 millió forint kormányzati támogatást kap 100 millió forintos külpiacra jutási projektjéhez, hogy exportpiaci részesedésre tegyen szert Németországban, Hollandiában, Nagy-Britanniában és az Egyesült Arab Emirátusokban - jegyezte meg.