A koronavírus-járvány kezdeti hónapjaiban úgy tűnt, hogy a Lime nem lesz képes átvészelni a nehéz időszakot. Az elektromos rollerek rövidtávú bérbeadásával foglalkozó cég a szokásos forgalom 95 százalékát elveszítette, az elmúlt hónapokban viszont nem csak újraéledt az üzletág, hanem minden korábbinál jobban megy.

A Lime-ra komoly hatással volt a koronavírus-járvány első hulláma, amely alatt a dolgozóik 14 százalékát elbocsájtottak és 12 városban beszüntették az elektromos rollerek bérlésére létrehozott szolgáltatásukat. Emellett a cég arról számolt be, hogy egy ponton 95 százalékkal csökkent a bérlések száma is, így sokáig úgy tűnt, hogy a Lime nem éli túl a járványt.

Azonban az utóbbi időben teljesen új irányt vett a cég szerencséje, hiszen az emberek elkezdtek új közlekedési megoldások irányába nézni azért, hogy elkerüljék például a tömegközlekedést, hiszen járvány idején senki sem akar kis légtérben több tucat emberrel összezsúfolódni. Ennek hatására a Lime szolgáltatása iránti nemzetközi kereslet ismét felpörgött, ráadásul korábban nem látott szinteket ért el a cég.

IllusztrációForrás: AFP/Kenzo Tribouillard

A vállalat nemrég jelentette be, hogy piacaik adatait összesítve, elérték a 200 milliomodik lebonyolított fuvart.

Ez azért is nagy dolog, mert a 100 millió eléréséhez 28 hónapra volt szükségük, az újabb 100 viszont már 13 hónap alatt sikerült.

Ennek ellenére a vállalat még közel sem mászott ki a gödörből, hiszen éves összehasonlításban továbbra is visszaesés látszik. A legfőbb ok, hogy a turizmus gyakorlatilag megszűnt, a felhasználók jelentős része pedig ebből a közegből érkezik. Szintén sokan használják az elektromos rollereket munkába járásra, azonban sok vállalat még mindig távmunkát végez, így ők is kiestek a bérlők köréből.