A világ legnépszerűbb kávézólánca a koronavírus-járvány alatt arra kényszerült, hogy világszerte bezárja legtöbb üzletét. Ennek hatására ugyan drasztikusan visszaestek a fizikai boltokban történő eladások, azonban az online rendelések száma nagyon megugrott, akárcsak a Starbucks hivatalos alkalmazásét használóké is. A cég arra számít, hogy 2021-ben rekordévet zárhatnak majd az újranyitó üzletekkel és az online térhódításnak köszönhetően.

A Starbucks jobban teljesített a Wall Street várakozásainál, hiszen a prognosztizált 12,1 százalékos visszaesés helyett a vállalat eladásai csak 9 százalékkal csökkentek, hiszen a vásárlók egy része visszatér megszokott rutinjához és egyre többen vásárolnak ismét kávét a cég üzleteiben.

Kevin Johnson, a vállalat vezérigazgatója kiemelte, hogy az Egyesült Államokban és Kínában sokkal gyorsabb volt a helyreállás, mint amire számítottak.

Az is kiderült, hogy egyre többet költenek az emberek egy Starbucks látogatás során, hiszen a számlák végösszege átlagosan 17 százalékkal volt magasabb az előző negyedévhez képest. A kávézólánc a tervek szerint jövőre globálisan nézve 1100 új üzletet nyit majd.

IllusztrációForrás: NurPhoto/Mairo Cinquetti/NurPhoto/Mairo Cinquetti

A vállalat arra számít, hogy globálisan 18-23 százalékkal nő majd az eladások száma éves szinten 2021-ben.

Kínában várják a legnagyobb növekedést, ott akár 27-32 százalékos emelkedés is várható.

Nemrég szintén lezárult a Starbucks rajongók egyik kedvenc időszaka, hiszen már nem kapható a lánc legnépszerűbb kávéja, a szezonális Pumpkin Spice Latte (PSL). A CNBC szerint ebből az őszi kávékülönlegességből a vállalat limitált idő alatt is 424 millió darabot ad el világszerte. A 2003-as bevezetése óta (bár ekkor még nem volt világszerte kapható) több mint 1,5 milliárd dollárt bevételt termelt a cégnek az ital.