Mindent megváltoztat a Spotify bejelentése, de sokan nem fognak örülni

Spotify Logo on the New York Stock Exchange New York USA United States New York Stock Exchange stock Spotify Logo
NEW YORK, USA - APRIL 3: People walk past a banner with the Spotify logo as the company lists its stock on the New York Stock Exchange in New York, United States on April 3, 2018. Mohammed Elshamy / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A világ legnépszerűbb zenei streaming szolgáltatója, a Spotify megkezdte annak a funkciónak a tesztelését, amellyel az előadók saját zenéiket reklámozhatják. Ennek árnyoldala viszont az, hogy azok az előadók, akik élnek a lehetőséggel, kevesebb bevételhez fognak jutni a hirdetett zenék után.
Vágólapra másolva!

A Spotify nem hagyományos hirdetési lehetőséget kínál a platformon jelenlévő előadóknak: a zenészek az algoritmus segítségével kiválaszthatnak bizonyos számokat, amelyeket ezt követően a rendszer előnyben fog részesíteni más zenékkel szemben.

Vagyis nagyobb eséllyel kerülhetnek be a rendszer ajánlásai és lejátszási listái közé.

Charleton Lamb, a vállalat termékmenedzsere kifejtette, hogy ezzel új lehetőséget szeretnének adni a zenészek kezébe, akik így jobban megragadhatják a felhasználók figyelmét. Például ha egy zene felkapott lesz a TikTok-on, a készítője dönthet úgy, hogy kéri a Spotify algoritmusának segítségét, hogy a platformon is egyre több emberhez jusson el a zene.

Illusztráció Forrás: Anadolu Agency/2018 Anadolu Agency/Mohammed Elshamy

Ennek viszont megvan az ára is, hiszen az ilyen módon támogatott tartalmak után az előadó kevesebb jutalékot kap majd. Egyelőre arról még nincs információ, hogy mennyivel kevesebbet, hiszen a funkció tesztelése még csak most kezdődik és minden bizonnyal lesznek finomhangolások az időszak során.

A vállalat szóvivője jelezte, hogy a rendszert mindenképp úgy próbálják meg kialakítani, hogy összességében pozitívan jöjjenek ki az előadók a változtatásból.

Azaz nem szeretnék, hogy a hirdetések miatt bevételtől essenek el a zenészek. Mindez azt jelenti, hogy ugyan lejátszásonként csökken majd a jutalék, de annyival többen fogják hallgatni az adott zenét, hogy összességében növekedni fog a bevétel.