A járvány ellenére is hazai és nemzetközi sikereket ért el egy magyar startup, az ingatlanokba világújdonságként rendszerfüggetlen okosmegoldásokat kidolgozó és telepítő Chameleon Smart Home Zrt., amely az elmúlt pár évben megötszörözte, 2,5 milliárd forint fölé növelte cégértékét - írja közleményében a vállalkozás.

A magyar cég több világújdonsága is áttörést hozott, technikai vívmányukkal a használt lakások is okosíthatók, rendszereik révén a világon elsőként jöhettek létre okosotthonokkal kommunikáló „okostársasházak" és ugyancsak úttörőként mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval is megjelentek az okosotthonok piacán. A cég árbevétele a járványügyi korlátozások ellenére 30 százalékkal, 200 millió forintra bővülhet idén, és a sikeres nemzetközi terjeszkedés, valamint a több százmillió forintos friss tőke bevonása tovább erősíti a piaci pozícióit, és előkészíti a 2022-re tervezett tőzsdére lépést is.

Egyre nagyobb üzletet jelentenek az okosotthonokForrás: Copyrighted picture/Andras D.Hajdu

A cég alapító tulajdonosa Szarvas Péter elmondta, hogy robbanásszerű fejlődés előtt áll az okosotthonok, az otthoni „okoseszközök" piaca világszerte, ami Magyarországon is új távlatokat nyit az ingatlanfejlesztőknek. A szolgáltatások körét pedig egy teljesen új szakmával, a smart home-szerelővel bővítheti.

A smart home egy komplex számítógépes rendszer, amely hatékonyan, saját igényeinkre szabva működteti otthonunk fűtési és hűtési rendszerét, a világítást, az árnyékolástechnikát, a biztonsági rendszereket, a kerti eszközöket, az audiovizuális eszközöket és számos más technikai eszközt.

 A cég több világújdonsága áttörést hozott az okos otthonok piacán, mert a terméket nem csak lakásokhoz, hanem nagyobb komplett okosotthon rendszerekkel integrálhatóan is kínálják, ezzel a világon elsőként jöhettek létre okosotthonokkal kommunikáló „okostársasházak" és „okoslakóparkok".

Példaként említette, hogy a Chameleon Smart Home a világon elsőként a mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval is megjelent a piacon, amihez a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán is nyertek el forrást.

„Megkaptuk a szabadalmat az öntanuló fűtési algoritmusunkra, elindult a nemzetközi szabadalom" – tette hozzá. A cég egyedisége rendszerfüggetlenségéből fakad: a Chameleon a központi idegrendszer, a szinkrontolmács, ami fordít a gyártók rendszerei között és hidat képez az eddig zárt okos otthonok között; kompatibilis és bővíthető más márkák szoftvereivel és hardvereivel.

Forrás: Chameleon

Szarvas Péter hangsúlyozta, hogy a versenyképes magyar termékek külpiaci hódítása nemzetgazdasági érdek is, a vállalkozás részvényeibe pedig érdemes befektetni. Ezt tükrözi, hogy befektetési szerződést írtak alá a hazai startup és KKV szektor egyik elsőszámú tőkefinanszírozó partnerével, így a vállalkozás 150 millió forint friss tőkét kapott. Ezen túl az idei, „angyal befektetések" összege meghaladja az 51 millió forintot, így a legutolsó tőkebevonásnál a cégérték 2,5 milliárd forintra nőtt.A magyar vállalkozás a járványhelyzet ellenére megvetette lábát a kanadai piacon is. A cég egyedüli magyarként kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen egy négy hónapos kanadai akcelerátor programban a világ első számú egyetemi inkubátorprogramjában a torontói székhelyű The DMZ-ben. A programot követően a külpiaci terjeszkedésben Magyarország Torontói Főkonzulátusa és a HEPA Magyar Export Fejlesztési Ügynöksége nyújt és nyújtott folyamatos segítséget. Ennek köszönhetően olyan nagy nemzetközi ingatlan-beruházókhoz és építőipari cégekhez jutottak el, valamint kezdtek tárgyalásokba, amelyek Kanada és USA szerte építenek lakásokat és irodákat.

Szarvas Péter megjegyezte: rendkívül büszke arra, hogy a kijutott startupok közül elsőként a cég tért haza úgy, hogy megállapodás alatt állnak egy nemzetközi beruházó csoport új kanadai felhőkarcoló „okosítására". A minta projekt keretében egy 250 lakásos társasházat „okosítanak" – látnak el okosmegoldásokkal – első körben.

Az eredmények a járvány ellenére is meghaladták a várakozásokat, a 2019-ben 150 millió forintos árbevételt elérő cég idén kivásárolta egy korábbi befektetőjét, és a Covid-19 ellenére is 200 millió forintos árbevételt tervez. 2019-ben a 8 munkavállalót foglalkoztató vállalkozás alkalmazottainak száma 24-re emelkedett.

Forrás: Copyrighted picture/Andras D.Hajdu

A cég új, év végéig szóló finanszírozási tervet készített, és egy tőkefinanszírozó stratégiai partnerrel is egyeztetnek egy több millió eurós második körös tőkeemelésről, ami az előszobája lehet a tőzsdére lépésnek, az IPO-nak, amelynek reális ideje a cégvezető szerint 2022-ben várható.

Jövőre az elsődleges cél a nemzetközi terjeszkedés. Az első nemzetközi White Label – márkázatlan termék - partneri megrendelését több százmilliós értékben már meg is kapták egy francia gyártótól. Malajziában és Szingapúrban is bemutatkozott a cég. Másodlagos cél a nem közvetlenül a fogyasztóknak, hanem a vállalkozásnak történő értékesítés bővítése.