Akár már 2030-ban fenntartható üzemanyagokat tankolhat az összes repülőgép

American Airlines, repülőgép
American Airlines Boeing 737-800 aircraft as seen on final approach landing at JFK John F. Kennedy International Airport in New York, USA on 14 November 2019. The airplane has the registration N979AN and 2x CFMI jet engines. The US carrier is the largest airline in the world by fleet size. AA AAL is a member of Oneworld aviation alliance. (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Megjelent a „Fenntartható Repülőgép-Üzemanyagok a Nulla Kibocsátású Repülésért" című jelentés, amelyet a Clear Skies for Tomorrow a McKinsey & Companyvel közösen állított össze. 
Vágólapra másolva!

A Világgazdasági Fórum (WEF) keretein belül a légiközlekedési ágazat szereplői létrehoztak egy koalíciót, amelynek célja, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyagok (SAF) segítségével megvalósítsa a szén-dioxid-semleges repülést. A koalíció a légiközlekedés olyan vezető szereplőiből áll, mint a KLM, az Airbus, a Boeing, a Neste, a Shell, a SkyNRG és a Heathrow és a Schiphol repülőtér - olvasható a tanulmány elkészültéről kiadott közleményben.

A jelentés a nyersanyagok elérhetőségét, fenntarthatóságát, termelési kapacitását és a legígéretesebb SAF-termelési technológiák lehetőségeit taglalja, és a koalíciós partnerek információi és adatai alapján született meg. Ismeretterjesztő dokumentumként jó alapot nyújt az SAF területén folytatott további együttműködésekhez az ágazati szereplők számára.

Illusztráció Forrás: AFP/NurPhoto/Nicolas Economou

A tanulmány szerint a legígéresebb, szén-dioxid-kibocsátást csökkentő üzemanyagnak, a SAF-nak köszönhetően már a közeljövőben lehetővé válik a karbonsemleges repülésre való átállás.

Tavaly még nem egészen 200 ezer metrikus tonnányit állítottak elő globálisan belőle, ami a kereskedelmi légijáratok által felhasznált 300 millió tonnának csupán a töredéke.

Az SAF-termelés felfuttatásával azonban 2030-ra már a teljes légiközlekedésben elterjedhet a használata. Így a jelentés összeállítói szerint, nagyjából egy évtized múlva megvalósítható lehet a szén-dioxid semleges kereskedelmi repülés.