Erősödnek a magyar vállalkozások beruházási igényei, ezért a kormány 40 milliárdról 80 milliárd forintra emeli a Nagyvállalati Beruházási Támogatási program idei keretét - jelentette be Varga Mihály. Dunaföldváron, a Vajda-Papír újabb gyáregységének digitális alapkőletételén Varga Mihály azt is elmondta, hogy a vállalat 16 milliárd forint értékű beruházásához, amely 600 munkahelyet véd meg és 50 új munkahelyet teremt, a kormány 5,5 milliárd forintos támogatást nyújt a program keretében.

A pénzügyminiszter a tárca közleménye szerint a Vajda-Papír Kft. legújabb, a program keretében megvalósuló gyártóüzemének digitális alapkőletételén fontosnak nevezte, hogy a hazai vállalkozások nyertesen kerüljenek ki a válsághelyzetből, mint mondta, ezért folytatódnak az adókönnyítések, a munkahelymegőrző intézkedések és nőnek a támogatási keretek is.

Hozzátette: a gazdasági válságból való kilábaláshoz szükséges átmenetileg az eddiginél költekezőbb fiskális politikát folytatni, azonban a kormány a gazdaságpolitikai céljait nem adja fel.

A Vajda-Papír 16 milliárd forintos beruházása 600 munkahelyet véd meg és 50 új munkahelyet teremt, amelyhez a kormány 5,5 milliárd forintos támogatást nyújt"- közölte Varga Mihály. A miniszter hangsúlyozta: a koronavírus-járvány megmutatta, hogy Magyarországnak saját lábára kell állni több iparágban, így az egészségipar mellett többek között a higiéniai termékeket előállító cégeknek jelentősége is nőtt. Mint mondta: a kormány ezért támogatja azokat a beruházásokat, amelyek erősítik az önellátást, és a növekedés további forrását jelentik.

Varga Mihály pénzügyminiszterForrás: MTI/Illyés Tibor

Fenn kell tartani a gazdaság szereplőinek a bizalmát és a vállalkozások beruházási hajlandóságát - mondta Varga Mihály, hozzátéve: ahogy a járvány tavaszi hulláma után, úgy most is az a cél, hogy a gazdaság működőképessége fennmaradjon, és Magyarország mielőbb visszatérjen a válság előtti pályára.

Ezt hivatott elősegíteni a Nagyvállalati Beruházási Támogatás, amely már közel 300 milliárd forintnyi fejlesztéshez járult hozzá, és újabb beruházások várhatók a közeljövőben. Ezért döntött a kormány tavasszal az eredeti, 15 milliárd forintos keret 40 milliárdra történő emeléséről, míg a mostani, újabb növeléssel ez az összeg már 80 milliárd forintra emelkedik.

Az esemény különlegességéhez az is hozzájárult, hogy a járványhelyzetre tekintettel, drónnal, digitálisan tették le a létesítmény alapkövét. Az erről készült videót a pénzügyminiszter közösségi oldalán is megosztotta, illetve az alábbiakban is megtekinthető:

A higiéniai papírtermékek piacán vezető, magyar tulajdonú Vajda-Papír Kft. beruházásának köszönhetően teljessé válik a vállalat saját előállítású alapanyag biztosítása, nőnek a kapacitásai, amely stratégiai előnyt jelent a régió piacain - hívta fel a figyelmet Vajda Attila, a cég ügyvezető igazgatója a projekt bemutatásakor. 

Az új üzem a tervek szerint 2022. márciusában kezdi meg a működését, amelynek köszönhetően a vállalatcsoport gyártókapacitása 50 százalékkal, 70 ezer tonnával nőhet.

Toalettpapír-tekercsek futószalagon a Vajda-Papír Kft. budapesti üzemében 2020. április 17-én.Forrás: MTI/Kovács Tamás

Az új üzemcsarnok felépítése mellett beüzemelnek egy alappapírgyártó gépsort is, így a beruházásnak köszönhetően a kapacitás növelése mellett teljessé válik a saját előállítású alapanyag biztosítása a cég higiéniai termékeihez, mindez pedig stratégiai előnyt jelent a vállalat számára - hangsúlyozta a közleményben Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója. Kiemelte, a cég éves higiéniai alappapír-gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország önellátó is lehet ezekből a termékekből, a koronavírus-járvány alatt megnőtt kereslet mellett is.

A járvány óta az eddigi, átlagosan napi 2 millió tekercs gyártását 3 millióra emelte a toalettpapír termékeknél, papírtörlőből 20 százalékkal, papír zsebkendőből pedig 10 százalékkal emelték a termelést. Egy magyar család évi 9 kilogramm higiéniai papírterméket használ fel évente, így a cégcsoport egy átlagos évben 13 millió ember higiéniai papírszükségleteit elégítheti ki. A magyarországi értékesítés mellett a vállalat higiéniai papírtermékeit Skandináviába, a Baltikumba és Kelet-Közép-Európa több mint 20 országába szállítják. A cég 2013-ban Norvégiában is nyitott egy több mint 100 új munkahelyet teremtő leányvállalatot.