Ezért kellett Ázsiában külön tőzsdét nyitni az edzőcipőknek

Edzőcipő nem csak sportoláshoz - válaszd ki a tökéleteset!, trend
Vágólapra másolva!
Világszerte egyre népszerűbbek az utcai viseletként használt edzőcipők. Ázsiában különösen nagy a rajongótábora ezeknek, mégpedig olyannyira, hogy egy amerikai vállalat külön cipőtőzsdét hozott létre, ahol adni-venni lehet a lábbeliket.
Vágólapra másolva!

Ázsia jelenleg az egyik leggyorsabban növekvő piaca az edzőcipőknek (sneakereknek). Ez és a globális népszerűségük már igen különleges piaci megoldásokat hívott életre. A StockX nevű amerikai vállalat pedig egyenesen külön cipőtőzsdét hozott létre – írja a BBC.

A platform 2016-os indulása óta gyors növekedést produkál, és mára 115.000 darab termék forog a „tőzsdén".

A vállalatnak egyébként világszerte közel ezer alkalmazottja van. Nemrég pedig a StockX megnyitotta az első fizikai üzletét is Hongkong központjában, ami megkönnyíti a cipőkkel való kereskedést.

Az ázsiai helyszín nem meglepő, tekintve hogy a kontinensen a tranzakciók száma tavaly 500 százalékkal emelkedett, és Hongkong az üzleti aktivitás központja

– mondta Scott Cutler, a StockX vezetője.

Saját tőzsdén cserélnek gazdát a különleges edzőcipők Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Paul Zinken

Egyes ritkább darabok egyébként akár több ezer dollárba is kerülhetnek, és vannak túlzás nélkül legendásnak hívható példányok is a tőzsdén. Például egy, korábban Michael Jordan, a kosárlabda sportjának talán legnagyobb ikonja által viselt edzőcipő augusztusban 615 000 dollárért (mintegy 185 millió forintért) cserélt gazdát egy online aukción.

Általában is igaz azonban, hogy hatalmas növekedést produkál a sneakerek piaca.

A Cowen Equity Research becslése szerint a szektor mérete jelenleg 6 milliárd dolláros, de 2030-ra elérheti a 30 milliárd dolláros szintet is.

Nem a StockX egyébként az egyetlen vállalat, amely igyekszik meglovagolni az ázsiai keresletet. A Nike szintén hatalmas növekedési lehetőséget lát a térségben, az amerikai sportmárkák pedig hasítottak az idei kínai Szinglik Napján, amely a világ legnagyobb online kiskereskedelmi eseménye.