A világ legnépszerűbb virtuális modelljei pont úgy viselkednek, mint bármelyik humán modell, noha - legalábbis a szó általános, megszokott értelmében - nem is léteznek, pusztán csak digitális életük van. Ez azonban nem akadályozza meg őket abban, hogy olyan dolgok iránt is érdeklődést mutassanak, mint például az amerikai elnökválasztás és más, napjainkban aktuális témák.

A novekedes.hu arról számolt be, hogy közel két és félmillió forintot kap minden egyes Instagramon megjelent posztja után Miquela Souse, ismertebb nevén Lil Miquela. A jövedelmét azonban biztosan nem költi el, ugyanis az instamodell nem igazi, élő személy, hanem egy jó ízléssel megáldott digitális karakter, ahogy alkotója, a Brud vállalat nevezi. Éves, közel 3 milliárd forintos bevétele jelentős része azonban valós céges együttműködésekből származik.

A 2,8 millió követővel rendelkező virtuális karakter részt vett korábban Calvin Klein kampányban és együttműködött már a Samsunggal is.

null

null

A második legnépszerűbb digitális karakter Noonoouri pedig több mint 450 ezer forintot kap minden posztja után.

null

null

A feltörekvő rózsaszín hajú Seraphine Instagramjának pedig már több mint 450 ezer követője van. A Riot Games által megalkotott virtuális lány Shanghaiban promotál zenei tartalmakat, míg ember társai a koronavírus miatt kénytelenek otthon maradni. Továbbá a vállalat bele is építette a játékaiba, ezzel tovább növelve a népszerűségét.

Az influenszerek iránti kereslet a cégek részéről nem csökkent a világjárvány ideje alatt sem. A márkák 2022-ig több mint 4 milliárd forintot terveznek influenszer marketingre fordítani, ami a duplája annak, amit 2019-ben költöttek erre- írja a Bloomberg a Business Insider Intelligence kutatása.

Ennek egyre nagyobb részét virtuális karakterek (pontosabban a mögöttük álló cégek) kapják, miközben a valódi influenszerek bevétele a koronavírus miatt csökken, mivel a szponzorált utazásokat, rajongótalálkozókat és termékbemutatókat a márkák kénytelenek törölni, számol be arról a portál.

null

null

Azért jó virtuális influenszereket használni, mert szemben a humán társaikkal olcsóbb velük dolgozni, működésük teljesen kontrolált, egyszerre számos helyen jelenhetnek meg, és legfőképp sosem öregednek meg, vagy halnak meg"

- számolt be Christopher Travers, a virtualhumans.org alapítója a virtuális influenszerek előnyeiről.

S mivel így vagy úgy, de nagy közönséget érnek el és mozgatnak meg, egyre többen látnak bennük fantáziát – befektetők is. A nem humán megjelenésű virtuális influenszerek mögött álló Superplastic animációs és szórakoztatóipar cég tavaly több mint 3 milliárd, idén októberig pedig több mint másfél milliárd forint magbefektetést kapott. Ebből is látszik, hogy a világmárkáknak a nem emberi külső sem akadály.