A Lipton, Dove és egyéb népszerű termékek gyártója tesztelésre bevezeti a négy napos munkahetet Új-Zélandon, hogy lássa globálisan is alkalmazható-e a változtatás.
A változás a dolgozók fizikai és mentális jólétét segíti elő. A dolgozók lehetőséget kapnak arra, hogy 20 százalékkal csökkentsék munkaidejüket, miközben fizetésük nem változik. „A járvány következtében egyértelművé vált, hogy a régi munkamódszerek elavultak. A teljesítmény mérése a fontos, és nem az arra szánt idő", nyilatkozta az Unilever új-zélandi igazgatója.

A rövidített munkahét nem egyedülálló a világon, a Microsoft Japában 2019-ben vezette be a rövidebb munkahetet, és az értékesítés 40 százalékos növekedéséről számolt be.
A rövidebb munkahét tesztje az Unilevernél 2020 decemberétől 2021 decemberéig tart, mind a 81 dolgozóra kiterjed. Az eredményeket a Sydney-i Műszaki Egyetem Üzleti Iskolájának kutatóval elemzik majd.