A globális turizmus már túl lehet a legrosszabb időszakon

Kínai turisták
Tourists pose for selfies in front of Chinese national flags at a park during the National Day and Mid-Autumn Festival holiday in Beijing, China, 1 October 2017. Tourism income in China rose 12.2 percent year on year on Sunday (1 October 2017), the first day of the country's National Day holiday, China National Tourism Administration (CNTA) said. Total tourism revenue hit 96.5 billion yuan (14.5 billion U.S. dollars), according to the CNTA. The country's major tourist destinations received a total of 113 million visitors on Sunday, up 10.5 percent year on year.
Vágólapra másolva!
Az idei év rendkívül kellemetlenül érintette a globális turizmust, azonban iparági vélemények szerint a szektor már maga mögött tudhatja a legrosszabb időszakot. Bár a növekedés várhatóan lassú lesz, megindulhat egy tartós talpra állás.
Vágólapra másolva!

Noha a globális turisztikai szektor még mindig nehéz helyzetben van a koronavírus-járvány hatásai miatt, az iparágban már érezhetően nő a kereslet, ami arra utal, hogy megindult a talpra állás – mondta a CNBC-nek Ho Kwon Ping, a Banyan Tree Holdings szállodaüzemeltető ügyvezető elnöke.

A szakember szerint az látszik, hogy

amint biztonságossá válik a nemzetközi utazás, akkor felpattan majd a turisztikai kereslet

– ahogy ez egyébként egyes belföldi piacokon már most is érzékelhető. A kedvező változás különösen fontos lenne a légitársaságoknak, melyeket igen negatívan érintettek idén a járvány hatásai.

Lassan, de áll talpra a nemzetközi turizmus Forrás: Shutterstock/Chris Redan

Ho Kwon Ping kiemelte, arra lehet számítani, hogy kezdetben bilaterális megállapodások keretében „utazási buborékok" jönnek létre, azonban bármikor készülni kell ezek lezárására, amennyiben a helyi járványhelyzetek esetek esetéeg rosszabbra fordulnak. Ez történt legutóbb a Hongkong és Szingapúr között tervezett „buborékkal", melyet elhalasztottak, ahogy a hongkongi új koronavírus-fertőzöttek száma megugrott.

Ho szerint azonban komoly változásokra lehet számítani az utazási szokások területén.

A jövőben ugyanis a turisták sokkal megfontoltabbak lehetnek a külföldi utazásokkal kapcsolatban.

Például nem biztos, hogy tömegek választják majd a mindössze néhány napos külföldi utakat, illetve az üzletemberek is inkább a digitális megbeszélésekre szavazhatnak a nem feltétlenül szükséges üzleti utak helyett.

Következésképpen, igen izgalmas időszak jöhet a globális turisztikai szektorban. A lassú talpra állás mellett ugyanis az iparágnak alkalmazkodnia kell majd a megváltozó igényekhez is.